شهرستان ها

خوزستان در فعالیت‌های ترویجی و جمع آوری زکات پیشرو است

اهواز – مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت:خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور و جزو استان‌های برتر و پیشرو در فعالیت‌های ترویجی و جمع آوری زکات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن هرمز شامگاه جمعه در همایش زکات که در روستای اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز برگزار شد با بیان اینکه طی سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوریشده است، اظهار کرد: زکات دریافت شده در راه توانمند سازی نیازمندان و محرومین مصرف می‌شود و از آنجایی که تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمند سازی در اولویت است ،۹۰ درصد زکات جمع آوری شده برای این مصارف هزینه می‌شود.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با بیان اینکه ۱۰ درصد مابقی در بخش‌های عمرانی روستاهای محروم کشور هزینه می‌شود، تصریح کرد: کمک به تأمین هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ساخت پروژه‌های عام المنفعه و تأمین جهیزیه دیگر موارد هزینه کرد زکات است.

وی گفت: مردم نوع دوست کشور نیز ۹۰۰ میلیارد تومان کفاره و فطریه برای سال جاری پرداخت کردند که از این مبلغ ۸۶ میلیارد تومان به مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و… پرداخت شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور افزود: آئین‌نامه اجرایی زکات مصوب مجلس شورای اسلامی یک شبکه ملی در کشور است که ۱۱ دستگاه اجرایی و فرهنگی و این شبکه در تمام استان‌ها، شهرها و روستاها نقش ایفا می‌کند، و فرصت بسیار مهمی است که همه دستگاه‌ها آن را در میان مردم تبیین کنند تا آگاهی‌رسانی شود.

حجت الاسلام هرمز با اعلام اینکه خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور و جزو استان‌های برتر و پیشرو در فعالیت‌های ترویجی و جمع آوری زکات است، اظهار کرد: از زحمات شورای زکات و امدادگران و مبلغین فرهنگی به ویژه صدا و سیما و رسانه‌ها تقدیر می‌کنم.

در ادامه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۵۶۰ میلیارد ریال انواع زکات طی سال گذشته در استان از سوی این نهاد جمع‌آوری شد. زکات جمع آوری شده شامل ۳۵۸ میلیارد ریال زکات فطریه، ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات کفارات، ۵۷ میلیارد ریال زکات واجب و ۱۰۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات مستحب بوده است.

شیبه با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد جمع‌آوری زکات در استان طی سال گذشته ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومین و نیازمندان، کمک به تهیه جهیزیه، هزینه در بخش درمان، استفاده در حوزه تحصیل، آزادی زندانیان و احداث و مرمت مسکن نیازمندان صرف می‌شود.

وی گفت: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه وظیفه ثبت مبالغ جمع‌آوری زکات‌های مختلف دریافت شده توسط سایر مجموعه‌ها را دارد، همچنین کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و هر آنچه تحت عنوان زکات پرداخت می‌شود در سامانه زکات استان ثبت می‌شود و همه مبالغ دریافتی ثبت شده زکات به حساب کمیته امداد واریز نمی‌شود بلکه زکات جمع آوری شده در همان محل برای نیازمندان هزینه می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا