شهرستان ها

کردستان دومین استان کشور در اجرای طرح تحول زمین شناسی است

سنندج- استاندار کردستان گفت: استان کردستان دومین استان کشور در اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی است و عملیات ژئوفیزیک هوایی در این استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر یکشنبه آئین اختتامیه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معادنی استان کردستان اظهار کرد: در کارکرد معادن نقص‌هایی وجود دارد اما اجرای طرح تحول زمین‌شناسی موجب شد تا ظرفیت معادن استان شناسایی شود.

وی گفت: کردستان به عنوان استان دوم کشور شاهد اجرای طرح تحول زمین شناسی، عملیات اکتشاف و طرح ژئوفیزیک هوایی بود که اکنون آئین اختتامیه آن را شاهدیم.

وی بیان کرد: نتایج این طرح تحولی برای مردم استان کردستان خوشایند و مبارک است و از سازمان زمین‌شناسی و اداره کل صمت استان در این راستا باید تقدیر کرد.

افزایش ذخایر معادن کردستان به ۱.۱ تن

استاندار کردستان با بیان اینکه نیاز کردستان آگاهی از اطلاعات ذخایر معدنی بود، افزود: این طرح تحولی به این قضیه کمک کرد و ذخایر معدنی استان از ۵۶۰ تن به بیش از ۱.۱ میلیارد تن افزایش پیدا کرده است.

زارعی کوشا اعلام کرد: از دغدغه‌های مردم کردستان خروج مواد معدنی خام معادن استان است اما باید قوانین مربوط به معادن باید براساس قانون و در چارچوب قانون پیش برود.

وی تصریح کرد: از دو سال گذشته برای انجام پروژه‌های زیرساختی در سقز، بیجار، مریوان و قروه در حوزه معادن انجام شد و در قروه بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان راه‌سازی در راستای رفع مشکلات زیرساختی معادن انجام شد.

وی افزود: با کمک وزارت صمت و ورود بخش خصوصی ۶۳ همت سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد انجام می‌دهیم که اقدام ارزشمندی در کردستان است.

سرمایه گذاری ۵ همت در ذوب آهن قروه

استاندار کردستان یادآور شد: در ذوب آهن قروه با پنج همت سرمایه‌گذاری می‌شود بدون اختصاص منابع دولتی و تنها با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه موضوعات زیست محیطی معادن استان نیز بررسی می‌شود، تصریح کرد: سلامت و امنیت مردم استان بیش از شغل و معادن اهمیت دارد و در این زمینه سال گذشته سه بار اثرات زیست محیطی معادن استان بررسی و اعلام شد فعالیت معادن هیچ اثری در آلودگی محیط زیست ندارد.

وی اضافه کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی منطقه کرانی مصوب شده است و زیرساخت‌های معادن در استان تقویت می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا