شهرستان ها

کردستان نیازمند داشتن آزمایشگاه مرجع استاندارد است

سنندج_ استاندار کردستان گفت: کردستان نیازمند داشتن آزمایشگاه استاندارد مرجع است که می‌توان با اعلام فراخوان و ورود بخش خصوصی این مهم را محقق کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر سه شنبه در جلسه شورای استاندارد با تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: کردستان در تدارک چهارمین سفر رئیس جمهور به کردستان بود که این توفیق از ما سلب شد اما با این تشییع کم نظیر در ایران روبرو شدیم و تجلیل که مردم منطقه از شهید رئیسی که بیانگر محبوبیت ایشان بود.

وی افزود: مایه افتخار است برای مسؤولان که در این دولت خدمت می‌کنند و باید از این شهدای خدمت درس گرفت و مسیر آنها را ادامه داد.

اصالت کیفیت کالا وابسته به استاندارد است

وی با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های شورای استاندارد کردستان بیان کرد: استاندارد دارای جایگاه مهمی است و اصالت کیفیت در هر محصولی وابسته به بررسی این مجموعه است که وابستگی کیفیت زندگی مردم به عملکرد اداره استاندارد را نشان می‌دهد.

استاندار کردستان اضافه کرد: در کردستان استانداردهای آسانسورها در ادارات باید انجام و پیگیری شود چرا که بخش زیادی از مردم و مراجعین در ادارات از این وسیله استفاده می‌کنند و باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر توجه به بخش تولید و خدمت در حوزه استاندارد اضافه کرد: از اداره استاندارد برای بررسی کیفیت کالا و خدمات در استان تقدیر می‌کنیم و مواردی که نیاز به کیفیت دارند نیز باید بیشتر مورد توجه و بررسی استاندارد باشد.

لزوم ورود فرمانداران برای استانداردسازی شهربازی‌ها

زارعی کوشا با اشاره به استانداردسازی شهربازی‌های اضافه کرد: از فرمانداران بانه و مریوان درخواست می‌شود برای پای کار آوردن شهرداری‌ها ورود کنند چرا که موضوع استاندارد سلیقه‌ای نیست و الزامی است و باید مورد توجه باشد.

وی اذعان کرد: در برخی مصوبات افراد تشویق می‌شوند بجای اینکه در چارچوب قانون کار کنند تخلف می‌کنند بنابراین باید دفتر امور شهری و کمیته انطباق فرمانداری‌ها به این قضایا توجه کنند تا مصوبه‌ای مشوق تخلف در استان نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت وجود آزمایشگاه استاندارد مرجع در استان یادآور شد: تمام مقدمات داشتن آزمایشگاه مرجع در سنندج بررسی شود و نیازهای آزمایشگاهی استان با فراخوان و ورود بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد تا استان یک آزمایشگاه مرجع استاندارد داشته باشند.

استاندار کردستان یادآور شد: کردستان تعاملات مرزی گسترده، ترانزیت، صادرات و واردات دارد و باید مجهز به آزمایشگاه استاندارد باشد تا یک کار ماندگار در استان شکل بگیرد.

تسهیل تعاملات اقتصادی از وظایف جدی مسؤولان کردستان است

زارعی کوشا با بیان اینکه از وظایف جدی استان تسهیل تعاملات اقتصادی و توسعه اقتصادی مرز است، اعلام کرد: این مهم جز با همکاری و آسان کاری و تسهیل فرایندها شکل نمی‌گیرد.

زارعی کوشا به برگزاری نشستی با استانداران مرزی ایران و اقلیم عراق در اربیل اشاره کرد و اذعان داشت: اگر نکاتی نیاز به مطرح شدن در این نشست بود اعلام شود تا در این خصوص نیز تعامل شکل گیرد.

وی اضافه کرد: مصوبات شورای استاندارد باید مستمر پیگیری و در فواصل زمانی بررسی شود.

وی افزود: در بخش ساختمان فرماندار باید ورود کند و ساختمان‌های مازاد سطح شهرستان‌ها معرفی شود تا مکان لازم برای برطرف کردن نیاز استاندارد تخصیص یابد.

استاندارد کردستان اضافه کرد: استاندارد از سال ۱۳۰۴ فعال شده و تا همیشه قرار است ماندگار باشدبنابراین باید در همه شهرستان‌ها دفتر داشته باشد و لازمه این امر پیگیری فرماندار است تا زمینه شناسایی مکان برای دفاتر استاندارد شهرستانها فراهم شود

آگهی
دکمه بازگشت به بالا