شهرستان ها

آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر دوم رئیس جمهورشهید به آذربایجان شرقی

تبریز- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از تحقق زیر ۵۰ درصدی مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: روزهایی که گذشت برای کشور و استان روزهای بسیار تلخی بود. روز وقوع حادثه بالگرد شاید یکی از روزهای سخت و جانفرسای عمر ما بود، اما فرمایش رهبر معظم انقلاب در روز حادثه که فرمودند در کلان مدیریت کشور خللی ایجاد نمی‌شود، تسکینی بر درد و آلام ملت ایران به خصوص استان ما بود.

وی افزود: آن‌ها رفتند اما ما و راه آن‌ها مانده است. اکنون همه ما موظف هستیم تا راهی که رئیس جمهور محبوب کشور ترسیم کردند را با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب ادامه دهیم که در “خدمتگذاری صادقانه” خلاصه می‌شود. این کلمه از شهدای خدمت برای ما به یادگار مانده است. همه مدیران دولت وظیفه دارند تا این یادگار را پاس بدارند و در جهت خدمت صادقانه شب و روز نشناسند.

وی ادامه داد: چهار ماهی که شهید رحمتی در مسند استانداری حضور داشت، حتی روزهای تعطیل نیز به جلسات مختلف و بازدید در شهرستان‌ها می‌رفت و یک مدیر بسیار پرتلاش بود. گویا آمده بود تا یک سلوک مدیریتی را در استان پایه گذاری کند.

محمدی گفت: در هشت سالی که آیت الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان بود، محبوب قلوب همه شد. سلوک رفتاری و اخلاقی ایشان باعث شد تا همه، ایشان را مانند پدر معنوی خود بدانند و این شد که در مراسم تشییع پیکر ایشان در شهر تبریز بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند و در مراسم تشییع استاندار شهید در مراغه نیز که یک شهر ۱۷۰ هزار نفری است، بیش از ۳۰۰ هزار نفر حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه شورای اداری امروز بسیار سنگین است و این وظیفه بر دوش مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که باید با همراهی، همدلی و هماهنگی یکدیگر تا آخر دولت سیزدهم و حتی دولت بعدی، به گونه‌ای کارها را پیش ببرند که مردم خرسند باشند. پروژه‌های قابل افتتاح دولت سیزدهم و مصوبات سفرهای اول و دوم ریاست جمهوری به استان باید طی ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد تا مردم از شیرینی خدمات بهره مند شوند.

وی افزود: مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری زیر ۵۰ درصد تحقق یافته که دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر تخصیص اعتبارات باشند تا به نتیجه برسند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: نباید در این فاصله کم باقی مانده تا زمان تشکیل دولت جدید حتی یک نفر از ادارات ناراضی بیرون برود. همان طور که شهدای ما عمرشان گذشت، عمر ما نیز تمام می‌شود. اما تا زمانی که زنده هستیم باید به مردم خدمت کنیم چرا که خدمت به خلق الله عبادت است بنابراین نباید کار مردم را به امروز و فردا بیندازیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه نیز گفت: با توجه به حساسیت‌های موضوع و امیدواری مردم، باید سعی کنیم تا کارهای عقب مانده در این روزها به سرانجام برسد و زمینه‌ساز انتخاباتی پرشور شود.

وی با اشاره به موضوع جهاد تبیین نیز افزود: تمامی دستگاه‌ها با توجه به دستورالعمل ابلاغی وظیفه دارند تا عملکرد تشکیلات خود را تبیین و روشنگری کند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به غفلت دستگاه‌های اجرایی استان برای بهره مندی از اعتبارات ملی پروژه‌ها، افزود: ۸۰ درصد بودجه استان از محل اعتبارات ملی است یعنی هر مدیری تلاش کند و با وزیر و رؤسای سازمان‌های بالادستی ارتباط بهتری برقرار کند، می‌تواند بودجه خوبی برای استان تخصیص دهد اما بسیاری از سازمان‌ها و ادارات استان در سال‌های گذشته به بودجه ملی توجه چندانی نداشته‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا