شهرستان ها

راه‌اندازی ۱۶ شرکت جدید دانش بنیان‌ در همدان

همدان-معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان از اختصاص ۲۴ میلیارد تسهیلات به ۱۷۷ طرح و راه‌اندازی ۱۶ شرکت جدید در حوزه دانش بنیان‌های همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی‌مهر صبح پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان همدان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان محور توسعه و تولید ملی و دستاورد دنیای جدید هستند که در حوزه کارآفرینی و ارز آوری برای کشور بسیار تأثیرگذار هستند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از ۱۷۷ طرح به ارزش ۲۴ میلیارد تومان با اعطای تسهیلات بانکی حمایت شد، اما انتظار است در سال جاری جبران شود و همه طرح‌های دانش بنیان‌ها حمایت شود.

وی یادآور شد: استفاده از محصولات و تولیدات دانش‌بنیان‌ها در ادارات و سطح جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود و فرصت اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش‌بنیان، فن‌آور و مراکز رشد را جدی بگیریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: نمایشگاهی از دستاوردهای دانش بنیان‌ها ایجاد شود تا مدیران و مردم با این ظرفیت خوب اقتصادی آشنا شوند و جوانان را به فعالیت در حوزه دانش بنیان‌ها تشویق کنیم.

در این جلسه مدیران ادارات، کارشناسان دانشگاه‌ها و مدیران دو شرکت دانش بنیان فعال همدان در مورد دستاوردها و مشکلات این حوزه پیشنهادات خود را ارائه کردند.

از ۸۳ شرکت دانش‌بنیان استان همدان حدود ۶۷ شرکت معادل ۷۱ درصد در شهر همدان فعالیت دارند و ۱۶ شرکت جدید نیز مجوز گرفتند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا