شهرستان ها

تاکید شهید رئیسی توسعه روابط با همسایگان و دفاع از مظلومان بود

قم- نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان، توسعه روابط با همسایگان، تعامل با دنیا و دفاع از مظلومان عالم را از تاکیدات سیاست خارجی شهید رئیسی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کاظمی قمی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت که از سوی افغانستانی‌های مقیم قم در مسجد امام حسن عسگری (ع) برگزار شد، با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت بیان کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، یکی از اولویت‌های عرصه دیپلماسی آیت الله رئیسی تقویت ارتباط با همسایگان بود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان بیان کرد: تقویت و حمایت از جبهه مقاومت نیز در اولویت‌های دولت بود که دفاع از مظلومان در عین حال تعامل با دنیا کار سخت و دشواری است.

وی افزود: در دولت سیزدهم شرایط جدیدی در کشور افغانستان حاکم شد که دولت آیت الله رئیسی موضوع حمایت از مظلومان افغانستان را مورد توجه داشت.

کاظمی قمی با اشاره به اوضاع کشور افغانستان گفت: اقدامات مخرب آمریکا در این کشور از یک سو و وجود گروه‌های تروریستی همانند داعش از سویی دیگر، اوضاع افغانستان را پیچیده کرده بود.

یکی از سیاست‌های آمریکا بی ثباتی در کشورهای همسایه ایران است

وی گفت: یکی از سیاست‌های آمریکا بی ثباتی در کشورهای همسایه ایران است تا از این طریق مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند که در افغانستان نیز این امر را دنبال می‌کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده رهبر معظم انقلاب در خصوص تنبیه رژیم اشغالگر قدس پس از حادثه حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه گفت: عملیات وعده صادق در حقیقت یک مانور ایمانی و حماسه‌ای بزرگ بود و تنها یک عملیات نظامی نبود.

وی همچنین عنوان کرد: تکریم ایرانیان خارج از کشور نیز از دیگر اولویت‌های سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم بود.

کاظمی قمی با بیان اینکه در پشت صحنه همه جنایت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد آمریکا حضور دارد افزود: آمریکایی‌ها در دهه‌های اخیر با حمله به کشورهای مختلف منطقه خسارت‌هایی را به بار آوردند، اما در همه این طرح‌ها با شکست مواجه شد.

امروز محور مقاومت در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ است

وی ادامه داد: پس از شهادت آیت الله رئیسی شاهد حضور رهبران جبهه مقاومت جهت عرض تسلیت در ایران بودیم و امروز محور مقاومت در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان اضافه کرد: در دولت سیزدهم با تلاش‌های رئیس جمهور شهید، شاهد تقویت محور مقاومت در منطقه بودیم و امروز شاهد افول قدرت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس هستیم.

وی گفت: رویکرد آیت الله رئیسی در سیاست خارجی اثبات کرد در عین حالی که می‌توان از مظلومان عالم حمایت کرد، تعامل با کشورهای مختلف دنیا را هم داشت.

کاظمی قمی بیان کرد: حضور رژیم صهیونیستی از جمله چالش‌های منطقه‌ای است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، بی ثباتی و ناامنی منطقه ما را تهدید می‌کند.

وی گفت: امام خمینی (ره) بر این موضوع تاکید داشتند که امت اسلام باید به قدرتی در جهان تبدیل شوند که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این رویکرد را دنبال کرد و با شکل گیری و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه، این امر در حال تحقق است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با تقدیر از تلاش‌های وزیر شهید حسین امیر عبداللهیان در دوران تصدی وزارت امور خارجه گفت: او یک وزیر مجاهد و بی ادعا بود و سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب در عرصه سیاست خارجی تعریف کرده بود را دنبال و آنان را عملی می‌کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا