شهرستان ها

دیدار هیئت جمهوری اسلامی ایران با رئیس اقلیم کردستان عراق

ارومیه-در دیدار استانداران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، در زمینه توسعه همکاری‌های دو جانبه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، با هیئت جمهوری اسلامی ایران متشکل از؛ محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و استانداران کردستان و کرمانشاه، استانداران استان‌های هم مرز اقلیم کردستان و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در اربیل دیدار کرد. نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، در شهر اربیل از هیئت جمهوری اسلامی ایران متشکل از؛ استانداران استان‌های هم‌مرز اقلیم کردستان و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران استقبال کرد.

در این جلسه، هر دو طرف از سطح عالی روابط میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران، ابراز خوشحالی کردند و بر گسترش فعالیت‌های بازرگانی و حمل و نقل در مرزهای مشترک تأکید کردند.

همچنین چند پیشنهاد درباره افزایش خطوط مستقیم پروازی و نیز گسترش همکاری در زمینه‌های پزشکی و توریسم؛ به همراه بازگشایی یک منطقه آزاد تجاری را به بحث و تبادل نظر گذاشتند. در این نشست، با اشاره به اشتراکات فراوان میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران؛ دو طرف، خواهان تقویت روابط و همکاری‌های مشترک میان یکدیگر شدند.

در بخش دیگری از این جلسه، هیئت جمهوری اسلامی ایران، از مسئولان اقلیم کردستان برای همکاری و سهولت در سفر عزاداران ایرانی اربعین حسینی که از طریق اقلیم کردستان به جنوب عراق سفر می‌کنند؛ تشکر و قدردانی کردند.

در این نشست، تعدادی از مسئولان اقلیم کردستان از جمله؛ ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، فوزی هریری رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان، امید خوشناو استاندار اربیل، فلاح مصطفی دستیار رئیس اقلیم کردستان، عبدالله آکره‌ای مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران، اسدالله رازانی سر کنسول ایران در اربیل، محمد محمودیان سرکنسول ایران در سلیمانیه حضور داشتند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا