شهرستان ها

پرندگان مهاجر مهمان آب‌گیرهای گرمه شدند

بجنورد_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه گفت: پرنده‌های مهاجر در آبگیرهای این شهرستان برای استراحت کوتاه مدت فرود آمدند.

عبدالرحمن زحمتی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: فرود پرنده ‌های مهاجر در آبگیرهای گرمه برای استراحت کوتاه مدت و تجدید قوا باعث شد، شهروندان گرمه‌ای با تماشای این مخلوقات زیبای خدا، لحظاتی به یاد ماندنی را تجربه کنند.

وی در ادامه افزود: بارندگی‌های اخیر فصل بهار سال ۱۴۰۳ باعث شده اغلب آب بندهای طبیعی و بندهای خاکی شهرستان میزبان گونه‌هایی از قبیل فلامینگو، باکلان، چنگر، اردک سرسبز، اردک سرحنائی، اکراس سیاه، خوتکا، اگرت ، ابیا، فالاروپ گردن سرخ، کاکائی صورتی، چوب پا، آبچلیک پاسرخ، حواصیل، پاشلک، گاوچرانک، بوتیمار، سلیم طوقی کوچک باشند.

رییس اداره حفاظت حیط زیست بیان کرد: در این مدت کشاورزان و دوستداران حیات وحش چندین گونه از پرندگانی که به دلیل خستگی یا وزش باد شدید در استخرهای کشاورزی گیر کرده بودند به این اداره تحویل و بعد از تیمار و نگهداری، در طبیعت رهاسازی شدند.

زحمتی در پایان از کلیه همشهریان عزیز تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی موضوع را بلافاصله با شماره ۳۲۵۰۷۳۱۲ یا ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا