شهرستان ها

ملت‌های مسلمان در مقابل دولت‌های خائن و سازش کار می‌ایستند

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: ملت‌های مسلمان در مقابل دولت‌های خائن و سازش کار می‌ایستند و ما روزبه‌روز شاهد رشد و افزایش قدرت کیفی و کمی مقاومت اسلامی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: اعتقاد داشتن به اسلام و عمل به آن باعث رشد انسان و حاکم شدن شرافت در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر امیرالمؤمنین (ه) هیچ کرامتی قیمتی‌تر و عزیزتر از تقوا نیست تأکید کرد: همچنین هیچ شفاعت‌کننده‌ای برای آدم‌ها بهتر از توبه نیست.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه از نظر امام رضا (ع) تفکر، عقل را به کار گرفتن و فهمیدن قرآن و نماز عبادت محسوبم شود، اضافه کرد: از نظر امام رضا (ع) عبادت این است که در امر خدا فکر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز ملی جمعیت ادامه داد: کم شدن جمعیت خانواده‌ها توطئه غربی‌ها بوده و نشاط را از زندگی و خانه‌ها ما دور کرد.

آیت‌الله عابدینی توطئه کاهش جمعیت را یک توطئه از سوی دشمنان این ملت و اسلام دانست و تصریح کرد: اگر شاهد تغییر روند جمعیتی کشور نباشیم در آینده یک پدر و مادر پیر و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های پیر روی دست جامعه خواهند ماند.

وی تکیه زدن ازدواج و فرزند آوری به مسائل مالی را ناشی از یک نگاه غلط دانست و تأکید کرد: باید به این جوان‌ها گفت از پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگتان جویا شوید که آیا وقتی ازدواج کردند همه‌چیزشان روبه‌راه بود؟

امام جمعه قزوین ازدواج و فرزند را باعث افزایش رزق و روزی دانست و ادامه داد: افرادی که به خاطر مسائل مالی ازدواج نمی‌کنند همیشه درمانده‌اند، حتی اگر ازدواج هم نکنند، باز درمانده‌اند اما آن‌کسی که توکل می‌کند، به خدا سوءظن ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر، عنوان کرد: همان‌طور که حضرت امام (ره) فرمودند در واقع خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: شکست و رسوایی‌های پی‌درپی آمریکا سیاهی و تیرگی را نصیب آمریکا کرده و آن‌ها باید کاخ سفید را به بیغوله‌های ذلت، شکست و رسوایی ترک کنند.

امام جمعه قزوین در پایان یادآور شد: ملت‌های مسلمان در مقابل دولت‌های خیانت و سازش می‌ایستند و ما روزبه‌روز شاهد شد و افزایش قدرت کیفی و کمی مقاومت اسلامی خواهیم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا