شهرستان ها

ثبت ملی ۶ اثر میراث منقول لرستان

خرم‌آباد – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ثبت ملی شش اثر میراث منقول این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از ثبت ۶ اثر میراث منقول این استان در سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

وی گفت: این آثار در سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در ۲۱ بهمن‌ماه توسط قائم مقاوم و معاون میراث‌فرهنگی وزارت متبوع به استاندار لرستان ابلاغ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: این آثار شامل هاون مینیاتوری به شماره ثبت ۲۵۰۳، پیکرک مفرغی با نقش دوجانبه زن و مرد به شماره ثبت ۲۵۰۴، پیکرک اسطوره‌ای مفرغ به شماره ثبت ۲۵۰۴، پیکرک انسانی مفرغی به شماره ثبت ۲۵۰۴، چادر قلمکار به شماره ثبت ۲۵۰۴ و سنگاب به شماره ثبت ۲۵۰۴ هستند.

حسن‌پور، تصریح کرد: با ثبت این آثار که قدمت بیشتر آنها عصر آهن و هزار اول پیش از میلاد و قاجار است، تعداد آثار میراث منقول لرستان، در فهرست آثار ملی کشور به ۴۶ اثر رسید.

وی گفت: این اداره کل در نظر دارد در سال جاری ۱۴۰۳ اقدام به تهیه و ارسال ۱۵ پرونده ثبت منقول جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا