شهرستان ها

لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

سنندج- رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: توسعه مراکز جوار کارگاهی با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای کشور بوده و ارتقاء این مراکز از اولویت‌هتی این سازمان در سال‌جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی صبح سه شنبه در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است.

وی به اهمیت توجه مطالبات مردم کردستان اشاره کرد وافزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود.

بیش از ۴ هزار کارگاه و واحد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد

وی به تعداد واحد و کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ کارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد.

عظیمی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد گفت: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی اضافه کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی و خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا