شهرستان ها

تجاری‌سازی هسته‌ای در دستور کار است

اصفهان – رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تجاری سازی در انرژی هسته‌ای جزو اولویت‌های است اما نه فقط به معنای اقتصادی صرف، بلکه صنعتی سازی و تکثیر آن با مشارکت بخش خصوصی را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر پنجشنبه در جریان آئین افتتاح مجتمع پرتو فرایند محصولات کشاورزی اصفهان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید جمهور حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی و همراهان اظهار کرد: در راستای سندی که رئیس جمهور شهید در فروردین ماه ۱۴۰۱ بر آن تأکید کردند درصدد هستیم تا فناوری‌های هسته‌ای را به زندگی مردم بیاوریم.

وی با بیان اینکه کاری که می‌توانست در سالیان گذشته اجرا شود در دولت سیزدهم آغاز و در حال اجرا است، افزود: این وعده صادقی است که رئیس جمهور شهید بر آن تأکید داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه صنعت هسته‌ای رویکرد راهبردی استاندار اصفهان است، گفت: استان اصفهان در سند راهبردی صنعت هسته‌ای نقش کلیدی دارد و باید توجه کنیم که کار فرهنگی و فنی و صنعتی توأم با یکدیگر در این استان دنبال شود.

اسلامی اضافه کرد: پرتودهی باید در همه محصولات و صنایع گسترش یابد بویژه آلایندگی در محیط زیست با این روش کنترل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مواردی همچون درمان سرطان و تبدیل شیرابه‌های شهری به آب گوارا با این صنعت قابل انجام است، گفت: تجاری سازی در انرژی هسته‌ای جزو اولویت‌های ماست اما نه فقط به معنای اقتصادی صرف، بلکه صنعتی سازی و تکثیر آن با مشارکت بخش خصوصی را در دستور کار داریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا