شهرستان ها

افتتاح کارگاه شیشه‌گری با اشتغال ۲۰۰ نفر در آذربایجان شرقی

تبریز- کارگاه شیشه‌گری با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ظهر شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۱۴۴ پروژه صنایع دستی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: آذربایجان شرقی مهد صنایع دستی و یکی از سه استان برتر کشور در این حوزه است و در حال حاضر ۲۰ هزار هنرمند در ۸۵ رشته صنایع دستی در این استان فعالیت می‌کنند.

تراب محمدی با اشاره به کسب ۲۷۷ نشان ملی و ۱۳ نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع دستی توسط هنرمندان استان، گفت: سالانه ۴ هزار نفر توسط هنرمندان صنایع دستی استان آموزش رایگان داده می‌شوند و در سال گذشته ۱,۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به این هنرمندان پرداخت شده است.

وی همچنین تعداد هنرمندان تحت پوشش بیمه در استان را ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در صورت توسعه و حمایت از صنایع دستی این تعداد تا ۲۰ هزار نفر قابل افزایش است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی درخصوص افتتاح کارگاه شیشه‌گری سیدحامد شکرگزار در شهرک صنعتی شهید سلیمانی هم گفت: خوشبختانه تولید صنایع شیشه‌گری در استان به پایداری رسیده و این کارگاه هم یک مجتمع منسجم و منظم از صنایع دستی است که افتتاح آن در استان مایه افتخار است.

محمدی با اشاره به اشتغال ۲۰۰ نفر در این کارگاه، گفت: در صورت اجرای فاز دوم کارگاه در سالنی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع، ۳۰۰ نفر دیگر مشغول به کار خواهند شد و ما تلاش می‌کنیم که این کار هرچه‌سریع‌تر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه محصولات این کارگاه، سفارش‌محور و صادرات‌محور است، افزود: فروش سالانه کارگاه ۲۱۶ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که در صورت توسعه آن، میزان فروش افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

گفتنی است امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۱۴۴ پروژه صنایع دستی با اعتبار ۴,۶۱۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۴۲۹ نفر به صورت همزمان در سطح کشور به بهره‌برداری رسید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا