شهرستان ها

حضور در انتخابات یک تکلیف اجتماعی و فردی است

قزوین- امام جمعه الوند گفت: حضور در انتخابات یک تکلیف اجتماعی و فردی است و برگزاری انتخابات پرشور موجب تقویت پایه های نظام اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: امام امت معماری بود که بر اسلوب هندسه اسلام‌شناسی، ساختمان عظیمی را پی‌افکنی کرد و به‌پایان رساند.

وی افزود: رهبری حکیمانه در دهه‌های گذشته بر این موضوع صحه گذاشته است که زعامت ایشان به راحتی کشور را از گردنه‌های موجود عبور می‌دهند

امام جمعه الوند با بیان اینکه حضرت امام خمینی (رح) نه تنها «مهندس اسلام» بود بلکه «معمار اسلام» نیز بود، بیان کرد: ایشان نه تنها فهمید که دین چه می‌گوید بلکه کوشید تا دین را از صفحه کتاب به‌درآورد و در صحنه جامعه اجرا کند.

وی اضافه کرد: امام امت معماری بود که بر اسلوب هندسه اسلام‌شناسی، ساختمان عظیمی را پی‌افکنی کرد و به‌پایان رساند و همه دیوارها و سقف‌های آن را چون بنیان مرصوص ساخت.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی هر چند سخت و غیر قابل جبران برای نظام بود اما از چند حیث دارای تأمل است، تصریح کرد: به علت ساخت قوی نظام اسلامی، بصیرت مردمی و قانون مترقی اساسی هیچ امری بر زمین نخواهند ماند.

وی بیان کرد: رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دهه‌های گذشته بر این موضوع صحه گذاشته است که رهبری و زعامت ایشان به راحتی کشور را از گردنه‌های موجود عبور می‌دهند.

امام جمعه الوند تاکید کرد: امید به نصرت الهی است که به نصرت او و حمایت شهیدان کشور به مأمن و جایگاه اصلی خود که ساخت یک ایران قوی، ایجاد تمدن تراز اسلامی برسد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: حضور در انتخابات از تکالیف اجتماعی و فردی است و برگزاری انتخابات پرشور موجب تقویت پایه های نظام اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: در طول ۴۵ سال بعد از انقلاب آزمون های بزرگی را پشت سر گذاشته ایم که هرکدام ویژگی های خاص خود را داشته است که انتخابات ریاست جمهوری در این دوره از مهمترین آنها است.

وی بیان کرد: درانتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز مردم بایستی در سایه وفاق و همدلی که به واسطه شهادت رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت شکل گرفته حضوری پرشور و شعور داشته باشند.

امام جمعه الوند گفت: مردم ما در این ۴۵ سال نشان داده اند که تا پای جان، همراه انقلاب بوده اند وقتی به تکلیف خود عمل کنیم وعده خدا هم محقق می شود و شرط محقق شدن وعده خدا پای کار بودن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه جنایت اسراییل در غزه افزود: بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح که باعث مرگ فجیع ده‌ها غیرنظامی با بمب‌های سنگین آتش‌زا شد جهان را در بهت و حیرت فرو برده است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یکی از مرگبارترین حملات خود را به این شهر انجام داد، اظهار کرد: رژیم آپارتاید اسرائیل به نقطه‌ای از رفح با بمب های مختلف حمله کرد که آن نقطه را «منطقه امن» اعلام کرده بود.

وی بیان کرد: تصاویر منتشر شده از اجساد سوخته و تکه‌تکه شده کودکان و نوزادان فلسطینی نیز به این ماجرا اضافه و باعث محکومیت‌های کم‌نظیر جهانی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا