شهرستان ها

صبور بودن و مردم‌داری از ویژگی‌های بارز شهید رییسی بود

سنندج_ استاد دانشگاه کردستان گفت: بازدید میدانی شهید آیت‌الله رییسی از حال و وضع مردم، صبور بودن و مردمی بودن ایشان را ترسیم می‌کرد.

مهدی حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حادثه جانگداز که برای رئیس جمهور فقید اتفاق افتاد همه رو بهت زده کرد.
وی افزود: شاخصه شهید رئیسی بُعد مردمی بودن در ایشان بود که گاهاً در مسؤولان ما این ویژگی مغفول است و از این پس باید این رسالت و ویژگی در همه مسؤولان نهادینه شود.

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان عنوان کرد: یکی از ابعاد شخصیتی رئیس جمهور صبور بودن، و در عین حال امتیاز بارزشان بازدید میدانی ایشان از حال و وضع مردم بود که باعث درک درد مردم و تفهیم موضوعات از نزدیک می‌شد.

حاتمی بیان کرد: حضور رئیس جمهور برای ما مغتنم بود و غنیمتی که اکنون خلأ نبودشان و فراق از دست دادنشان را بیشتر حس می‌کنیم.

وی گفت: مشکلات مردم وقتی یک گوش شنوا داشتن آن هم از سوی یک مقام بالا دست علاوه بر اینکه برای مردم خوشحال کننده بود، برای خود شخص رئیس جمهور هم بیان درک و فهم بالای ایشان را می‌رساند.

سفرهای استانی شهید رئیسی مایه خبر و برکت برای مردم بود

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان اذعان کرد: در زمان ریاست بر قوه قضائیه هم رفتن بین مردم باز از شاخصه ایشان بود و در زمان انتخابات برخی گفتند جنبه تبلیغی دارد و کار ایشان را نادیده گرفتن در حالی که اینگونه نبود و بعد از انتخابات هم این سفرهای استانی چندین برابر شد و خیر و برکت آن هم برای مردم و استان‌ها ارزشمند بود.

حاتمی تصریح کرد: در عرصه بین‌المللی کار مثبتی که در زمان رئیس جمهور فقید و همراهی یار شهیدشان، آقای عبداللهیان انجام شد اینکه ایران هراسی جهانی در این دوره از بین رفت و اسرائیل را که تبدیل به یک خطر جهانی و منطقه‌ای شده بود با تدابیر بین‌المللی بر جهانیان عیان کردند.

وی گفت: با درایت وزیر جهادی و سیاست‌های مجاهد گونه شهید امیر عبداللهیان که چهره فعال و سیاستمداری توانا بودند در پرتو ابلاغیات کشوری شاهد اقدامات مثبت در منطقه، برپایی طوفان‌الاقصی که در بنیان رژیم منحوس تزلزل ایجاد کرد و حتی شاهد اقداماتی در عرصه صادرات و ثبات نسبی در بازار سکه و ارز بودیم.

‌وحدت شکل گرفته در کشور اقدام ارزشمندی از شهید جمهور محسوب می‌شود

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان ادامه داد: وحدت شکل گرفته هم دیگر اقدام ارزشمند رئیس جمهور فقید بود و ما هم باید رهرو صادق و صدیقی برای شهدای خدمت باشیم.

حاتمی افزود: در چهارچوب گام دوم انقلاب، جوان گرایی و انتخاب استانداران جوان و نخبه که استاندار تبریز هم که از شهدای خدمت و یکی از این جوانان نخبه انقلابی بود نشان از تغییر و تحولات موفق رئیس جمهور شهید در مسیر درست خدمت بود.

وی بیان کرد: همین انتخاب‌های ارزنده شهید جمهور موجب شکل گیری کارهای بزرگ شد و راه خدمت اکنون هموار شده است.

حاتمی تصریح کرد: نظام ما تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده و رئیس جمهور فقید کاری را شروع کرد که کمی مسیر را برای بقیه مسؤولان سخت کرده و مردم را مطالبه محور کرده است و باید حقیقتاً یک دولت انقلابی سرکار بیاید تا بتواند ادامه دهنده راه دولت سیزدهم باشد.

وی حضور گرم مردم در پای صندوق‌های رأی را یک ضرورت برای انتخاب شخصی شایسته خواند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا