شهرستان ها

پروژه‌های حوزه درمان و سلامت اردبیل افتتاح شد

اردبیل- با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که ظهر جمعه در محل سالن شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان و در اردبیل و شهرستان مشگین شهر به بهره برداری می‌رسد.

علی محمدیان اردی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ساختمان آموزشی سبلان با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، خوابگاه دانشجویی ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار، مرکز سلامت دانشجویی با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار، ام. آر. آی بیمارستان فاطمی با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار، ماموگرافی بیمارستان ولیعصر مشگین شهر با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، پایگاه سلامت شماره ۱۹ کشاورز با ۴۳ میلیارد ریال اعتبار و مرکز جامع سلامت روستای حسن باروق با ۹۰ میلیارد تومان است که امروز افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در سفر دوم رئیس جمهور قرار بود به بهره برداری برسد، تصریح کرد: متأسفانه با شهادت آیت الله رئیسی توفیق حضور ایشان را در اردبیل نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: با هماهنگی استاندار اردبیل ۴۵ پروژه قابل افتتاح برای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعریف شده است که امروز شاهد افتتاح پروژه‌های فصل بهار در قالب ۹ پروژه و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در اردبیل هستیم.

محمدیان اردی با تبریک و تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: شهادت ایشان انگیزه خدمت را در بین مسئولان افزایش داده و ما این روحیه خدمت رسانی را به وضوح در اردبیل و بین مسئولان شاهدیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه در دانشگاه برای احداث و بهره برداری تعیین شده است، افزود: ۵۶ پروژه با پیشرفت بالای ۸۰ درصد و با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در شرف بهره برداری است و ۴۴ پروژه دیگر نیز با اعتبار یک هزار میلیارد تومان به مرحله بهره برداری و افتتاح رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فعالیت خیرین سلامت را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: از محل کمک‌های خیرین سلامت ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه طب هسته‌ای، تجهیزات درمانی بیماران سرطانی، ای.پی.اس جراحی باطری قلب، دستگاه رادیوتراپی و … خریداری شده و در اختیار مردم این استان قرار گرفته است.

محمدیان اردی به کمبود فضای فیزیکی بیمارستانی و درمانی در اردبیل اشاره و اظهار کرد: با راه اندازی بخش ان. آی. سی.یو، آی. سی.یو، ساختمان آموزشی و فرهنگی، خوابگاه، مراکز جامع سلامت و … بخشی از این کمبودها مرتفع شده است.

وی مطالبات بیمه‌ها را یکی از مشکلات اساسی علوم پزشکی اردبیل دانست و تصریح کرد: تأمین اجتماعی بزرگترین بدهکار علوم پزشکی است که امیدواریم با پرداخت بدهی‌های این دستگاه بتوانیم بخشی از معوقات کارکنان بیمارستانی و درمانی را پرداخت کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا