شهرستان ها

شعرای مطرح کشور دراجلاس پیرغلامان حسینی کرمان شرکت می کنند

کرمان- دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: جهت تولید محتوا درباره پیرغلامان حسینی و امام حسین (علیه السلام) ۱۰ الی ۱۵ شاعر برجسته کشوری به کرمان خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خداپرست صبح شنبه در جمع خبرنگاران، مزار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان را یک اتفاق مهم عنوان و از برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در دیار این شهید ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: خون شهدای مقاومت به استان کرمان برکت داده و این امر مایه مباهات است.

خداپرست ادامه داد: بحمدالله کرمان شهر با برکتی برای برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بوده است.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: تاکنون اتفاقات خوبی برای برگزاری اجلاس در کرمان رقم خورده و همدلی قابل‌توجهی در استان به وجود آمده است.

وی افزود: در بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی برنامه‌های متنوع و جذابی برای مهمانان داخلی و خارجی تدارک دیده‌ایم تا از این اجلاس به نحو احسن استفاده کنیم.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان در کرمان برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

خداپرست تاکید کرد: این تنوع برنامه‌ها، آداب و رسوم و سنت‌های عزاداری در شهر کرمان را به‌نمایش می‌گذارد تا مردم سراسر کشور بدانند که در کرمان چه نوع عزاداری‌هایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در اجلاس پیرغلامان از افرادی تجلیل می‌شود که یک عمر در خانه سیدالشهدا و اهل بیت علیهم السلام قدم گذاشته و خدمت و نوکری کرده‌اند.

خداپرست بیان کرد: در چند سال اخیر و در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی سعی کرده‌ایم، روضه‌های خانگی را پررنگ کنیم.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی ادامه داد: به همین جهت یک نیم‌روز از اجلاس را به مقوله روضه‌های خانگی اختصاص داده‌ایم.

خداپرست از شناسایی ۴۰ تا ۵۰ تکیه و خانه‌های قدیمی کرمان خبر داد که روضه‌های چندین ساله در آنها برگزار می‌شود.

وی افزود: پیرغلامانی که از کشورها و استان‌های مختلف در اجلاس شرکت می‌کنند در یک زمان خاص به این مکان‌های مقدس اعزام می‌شوند تا بتوانیم روضه‌های خانگی را پررنگ کنیم.

خداپرست برگزاری جلسه شعر آئینی با حضور و شعرخوانی شعرای ملی و استانی را به عنوان یکی از برنامه‌های اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری نشست بانوان ذاکر و مداح در بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی خبر داد.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بیان کرد: این دومین سالی است که بحث بانوان را به طور جدی در اجلاس پیرغلامان دنبال می‌کنیم.

خداپرست یادآور شد: ۴۰۰ الی ۴۵۰ نفر میهمان داخلی و خارجی در بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان شرکت می‌کنند.

وی افزود: بزم روضه‌خوانی پیرغلامان حسینی در بیت‌الزهرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

خداپرست تصریح کرد: قصد داریم جهت تولید محتوا درباره پیرغلامان حسینی و امام حسین (علیه السلام) کاروان شعرا را از تهران راه بیندازیم و ۱۰ الی ۱۵ شاعر برجسته کشوری به کرمان بیاوریم.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، اتفاق ویژه در کرمان را همدلی و هم افزایی بیان کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان می‌خواهند بهترین اجلاس در کرمان برگزار شود و فارغ از بحث‌های اداری و حاکمیتی، به صورت هیأتی و امام حسینی پای کار آمده‌اند.

خداپرست در پایان بیان کرد: چیزی که از اجلاس پیرغلامان حسینی به‌یادگار می‌ماند، تولید محتوا و مباحث رسانه‌ای است که در جای‌جای اجلاس اتفاق خواهد افتاد.

یادآوری می‌شود: بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در کرمان برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا