شهرستان ها

مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان

سنندج_معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته مریوان با ۳۳ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده است.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی در روز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از امروز شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به روز جمعه کاسته می‌شود، افزود: کردستان همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی با بیان اینکه طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت، گفت: انتظار می‌رود در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی اذعان کرد: طی شبانه‌روز گذشته مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا