شهرستان ها

افزایش اجاره‌بها در ۳ شهر لرستان مصوب شده است

خرم‌آباد – مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: افزایش اجاره‌بها در سه شهر خرم‌آباد، بروجرد و دورود مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شاکرمی ظهر امروز پنج‌شنبه در حاشیه شورای مسکن لرستان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بحث دخالت دولت در حوزه کنترل و نظارت بر اجاره‌بها در استان بود، اظهار داشت: در این راستا قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها ابلاغ شده است و بر اساس ماده هفت همین قانون شورای‌عالی مسکن موظف است که میزان افزایش اجاره‌بها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر را تعیین و ابلاغ کند.

وی عنوان کرد: این مسئولیت توسط شورای‌عالی مسکن کشور به شورای‌عالی مسکن استان‌ها تفویض شد، امروز در این جلسه حداکثر اجاره‌بها در این استان بر اساس مصوبه شورای مسکن ۲۳ درصد تعیین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه مالکین و املاک حق ندارند اجاره‌بها را بیشتر از ۲۳ درصد افزایش دهند، افزود: این امر پیگرد قانونی دارد، دفاتری که بیشتر از این افزایش دهند پلمب خواهند شد.

شاکرمی با بیان اینکه در این راستا برای اجرای قانون از همه مردم استان تقاضا داریم که همه معاملات خود را در حوزه اجاره، خرید زمین و مسکن در سامانه «خودنویس» انجام دهند، بیان داشت: با این امر بر میزان افزایش اجاره‌بها نظارت صورت خواهد گرفت.

وی گفت: این افزایش ۲۳ درصدی اجاره‌بها در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد و دورود خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تأکید کرد: البته این امر به منزله این نیست که در شهرهای دیگر بیشتر از این میزان افزایش داشته باشند، قاعدتاً در شهرهای دیگر این عدد باید کمتر از ۲۳ درصد باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا