شهرستان ها

احیای واحدهای تولیدی راکد ۴۰۰۰ شغل در مازندران ایجاد کرد

ساری- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: احیای ۳۹۵ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم سبب اشتغال بیش از چهار هزار نفر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح پور عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه با توسعه مطلوب فاصله داریم و باید با تلاش به آن دستیابیم گفت: نرخ بیکاری استان به ۶.۳ درصد کاهش پیدا کرد که کمترین میزان در طی سال‌های اخیر است.

وی با بیان اینکه مازندران سال قبل در پاییز کمترین نرخ بیکاری را در کشور کسب کرده بود، افزود: سال قبل تحقق اشتغال استان ۱۲۸ درصد بوده است.

وی خالص اشتغال ایجاد شده در سال قبل را ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: در سه سال اخیر رشد اقتصاد استان محسوس بوده است.

فتح الله پور میانگین رشد اقتصادی استان را چهار درصد ذکر کرد و گفت: پایداری در رشد اقتصادی نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که دولت آن را اجرا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به نزولی شدن روند تورم گفت: طبق آخرین آمار تورم استان در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۵ درصد بوده است.

فتح الله پور احیای واحدهای راکد تولیدی را از دیگر دستاوردهای دولت بیان کرد و گفت: طی سه سال اخیر ۳۹۵ واحد راکد تولیدی در استان احیا و به مدار تولید برگشت و برای چهار هزار و ۱۸۸ نفر شغل ایجاد کرد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی ساوه مازندران با بیانی که بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای احیای واحدهای راکد تولیدی در استان سرمایه‌گذاری شد، گفت: در زمینه صادرات نیز میزان ۲۷۸ میلیون دلار به ۳۱۸ میلیون دلار در سال قبل رسید و از نظر ارزشی ۱۴ درصد و از نظر وزن ۵۲ درصدی داشته است.

وی میزان صادرات مرکبات در استان را ۷۸ هزار تن ذکر کرد و گفت: میزان صادرات ۳۷۲ هزار تنی سیمان به یک میلیون تومان افزایش یافت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا