شهرستان ها

احیای خانواده الهی در جهان معاصر ضرورتی انکار ناپذیر است

قم- عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: احیای خانواده الهی در جهان ضرورتی انکار ناپذیر است و دیدیم طی این سالها جریان کنشگری متخصص در حوزه دفاع از خانواده وارد میدان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا علاسوند، عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده در مراسم اختتامیه همایش بین المللی «خانواده مقاوم و چالش های اخلاقی جهان متحول» که بعدازظهر پنجشنبه در سالن همایش آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: از ابتدای دهه ۸۰ جریان قدرتمند ابرفردگرایی با طرفداران جریان خانواده وارد یک مبارزه نفسگیر شدند.

علاسوند بیان کرد: چ عملیات‌هایی که این جریان انجام دادند فردگرایی را در تمامی ابعاد زندگی انسان و نظامات و سیستم‌های اخلاقی بنیان نهادند و موضوع دوجنسیتی زنانه و مردانه را مورد انکار قرار دادند.

وی گفت: امروز شاهد حضور جریان‌هایی در کشورهای مختلف در عرصه کنشگری خانواده هستیم و این جریان‌ها، کنشگری متخصص در دفاع از خانواده را دنبال می کنند که می‌توانند موجب تغییر رویکردهای بین‌المللی شوند.

عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده افزود: نظام سلطه برای تغییر فرهنگ‌ها و همچنین تغییر رویکرد نظامات بین المللی مبارزات خود را معطوف به امر خانواده کرده است.

وی افزود: جریان‌هایی که در دنیا مخالف نهاد خانواده هستند با عبور از واژه‌های زن و مرد به دنبال تحمیل فهم ضد فرهنگی خود هستند و این جریان امروز در عرصه بین الملل به دنبال یارگیری است.

علاسوند بیان کرد: دفاع از خانواده موضوع جدیدی نیست و در دهه های اخیر دفاع از خانواده الهی، مفهوم مشهورتری پیدا کرده است.

وی افزود: عده ای فرد گرایی را در زندگی انسان دنبال کردند که این امر نظام اخلاقی مرد و زن را زیر سوال می برد و این جریان قابل مطالعه است.

عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: احیای خانواده الهی در جهان ضرورت دارد و دیدیم طی این سالها جریان کنشگری متخصص در حوزه دفاع از خانواده وارد میدان شدند.

وی بیان کرد: نظام سلطه برای از بین بردن ارزش ها با القا گفتمان خود و به استعمار گرفتن افکار اهداف شو خود در مخالفت با بنیان خانواده را دنبال می کند.

علاسوند افزود: جریان طرفدار خانواده در حال یارگیری در جهان است و در این سالها همایش های مختلفی برگزار شده و دغدغه طرفداران خانواده در تمام دنیا از مسیحیت تا مسلمین و دیگر مذاهب شبیه به هم است.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف دنیا مهمترین مسئله ای را که موجب نگرانی می دانند موضوع همجنس گرایی است و این امر تهدیدی برای کشورهای اسلامی قلمداد می شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده ادامه داد: این نگرانی های جمعیت خانواده دوست ها، نقش حوزه علمیه را در عرصه های کنشگری و بارگیری بین المللی و ایجاد دانش پیرامونی برای تبیین این ضرورت را انکار ناپذیر می کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا