شهرستان ها

مدارس بالای نیم قرن قدمت به اماکن گردشگری و بوم‎گردی تبدیل می‌شود

رشت- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه ۱۵ بنای تاریخی ثبت شده در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: مدارس بالای نیم قرن قدمت به اماکن گردشگری و بومگردی تبدیل می‌شود.

ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت حفظ مدارس و بناهای قدیمی و تاریخی اظهار کرد: صیانت، حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی در اولویت میراث فرهنگی قرار دارد و این مهم در گیلان به جد پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به نگاه ویژه آقای استاندار نسبت به حفظ و صیانت از اماکن تاریخی و مدارس قدیمی بیان کرد: حسب دستور آقای استاندار؛ مدارسی که بیش از نیم قرن قدمت داشته باشد جز میراث فرهنگی محسوب شده و برای ساماندهی آنها باید برنامه ریزی صورت گیرد که انتظار می‌رود آموزش و پرورش هم در این مسیر همراه باشد.

جهانی با بیان اینکه تعداد ۱۵ بنای تاریخی ثبت شده گیلان در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: طبق دستور مقام عالی استان مدارسی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و بلا استفاده است باید از آنان در حوزه گردشگری و بوم گردی و صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، اقدامات شایسته‌ای در حوزه بناهای تاریخی در اختیار آموزش و پرورش از سوی میراث فرهنگی صورت پذیرفته در طی دو سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای احیای بناهای تاریخی در اختیار آموزش و پرورش هزینه و برخی از این بناها تبدیل به موزه شده که از آن می‌توان موزه حکیم نظامی و موزه سنجش نام برد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا