شهرستان ها

سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است

سمنان- آمارهای منتشر شده از روی مرکز آمار کشور نشان می‌دهد که استان سمنان در زمره استان‌های کم تورم در کشورمان محسوب می‌شود .

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای مرکز آمار کشور نشان می‌دهد که استان سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور محسوب می‌شود. نرخ تورم ماهانه این استان در آمار اعلامی ۳.۶ درصد و نرخ تورم سالانه ۳۶.۳ درصد اعلام شده است.

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تعامل خوب بین کبه، تولیدکنندگان، مسئولان و مردم در استان باعث شده تا سمنان یکی از کمترین میزان تورم‌ها را در کشورمان داشته باشد، گفت: در زمینه تورم سمنان در زمره پنج استان آخر است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه نرخ تورم سالانه استان طبق اعلام مرکز آمار کشور ۳۶.۳ درصد است، تاکید کرد: تنها چهار استان کشور مانند سیستان و بلوچستان، تهران، بوشهر و زنجان دارای تورمی کمتر هستند.

وی با بیان اینکه تورم خوراکی‌ها در استان سمنان ۳۲.۸ درصد بوده است، تاکید کرد: در این شاخص سمنان بعد از استان قزوین دارای دومین استان با کمترین میزان تورم خوراکی و آشامیدنی است.

استاندار سمنان گفت: تورم غیرخوراکی ها و خدماتی‌ها هم در استان سمنان ۳۹.۲ درصد از سوی مرکز آمار کشور اعلام شده در صورتی که میانگین کشوری نزدیک بیش از ۴۰ درصد است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا