شهرستان ها

شهید جمهور، سه الگوی مدیریتی را در کشور نهادینه کرد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: شهید جمهور، سه الگوی مدیریت جهادی، مردمی بودن و سعه صدر را در سطح کشور نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در مراسم اجتماع جامعه کارگری استان یادواره شهدای خدمت اظهار کرد: آیت الله رئیسی در مدت ۳۲ ماه خدمت خود یک الگوی خدمتی مردمی و کارآمد را در سطح کشور نهادینه کرد.

وی بیان کرد: هدف از یادواره‌ها و مراسم گرامیداشت این است که یک کار و الگوی جدیدی مبتنی برآموزه‌های دینی، آرمان‌های انقلاب، کار، تلاش و خدمت صادقانه به مردم در دولت سیزدهم در سطح کشور نهادینه شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هر هشت سال یک نگرش خاص مدیریتی بر کشور حاکم می‌شود، بیان کرد: نگرش رئیس جمهور شهید ما، مدیریت جهادی و ولایت محور بود که این الگو نه تنها هشت ساله نیست بلکه ۱۱ ساله است و سه سال آن گذشته و هشت سال آن باقی مانده است چرا که هشتم تیر انتخابات ریاست جمهوری را داریم.

قناعت افزود: ما به این کاری ندایم که چه کسی می‌خواهد رأی بیاورد اما روش، منش و سبک مدیریتی برای ما مهم است.

به گفته وی؛ مدل خدمت جهادی آیت الله رئیسی و نوع کارآمدی که در کشور ایجاد شده‌، عقلاً و منطقاً با توجه به فضای معنوی حاکم بر جامعه در هشتم تیرماه تکرار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه حضور میلیونی مردم در بدرقه شهدای خدمت نشان داد سرمایه اجتماعی و ملی نظام پابرجاست، اظهار داشت: با رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری هر تهدیدی در کشور تبدیل به فرصت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که اجتماعات مردمی در تشییع شهدای خدمت نشان داد ملت ایران یک ملت زنده، پویا و با انگیزه است، افزود: این اجتماعات نشان دادند این ملت، وابستگی آرمانی و عاطفی با نظام دارد و مردم هر زمان ببینند که مسئولی در سطوح ملی همراهی با آرمان‌های نظام دارد، پای کار می‌آیند.

قناعت با اشاره به اینکه از مجموع جمعیت ۸۰۰ هزار نفری خراسان جنوبی حدود ۵۵۰ هزار نفر در تشییع شهدای خدمت یعنی تمام جمعیت استان شرکت کردند، گفت: این اجتماع هزاران نفری نشان داد مردم قدرت تحلیل، بصیرت، نگاه اعتقادی و انقلابی بالایی دارند.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در سطح کشور سه الگو را در مدیریت کشور نصب العین خود قرار داد، تصریح کرد: روحیه جهادی یکی از الگوهای مدیریتی شهید جمهور بود که برگرفته از روحیه جهادی شهید سلیمانی بود، ایشان از فرصت‌های ایجاد شده در فضای بین الملل به بهترین نحو برای نظام و کشور استفاده کرد و عضویت در شانگ های و بریکس یکی از این دستاوردها بود.

به گفته وی؛ دولت سیزدهم در دوران خدمتی خود هیچ پول بدون پشتوانه‌ای را چاپ نکرد و در این دولت و در عملیات وعده صادق علیرغم کمک هفت و هشت کشور جهان مستقیم به اسرائیل موشک زدیم.

استاندار با اشاره به اینکه شهید جمهور در مدیریت کشور سعه صدر شهید بهشتی را داشت، بیان کرد: افرادی ایشان را مورد آماج توهین‌های مختلف قرار می‌دادند اما ایشان با سعه صدر خود پاسخ نمی‌دادند، همچنین در مرزبندی با دشمنان نظام و منافع ملی قاطع بود.

قناعت، مردمی بودن را از دیگر الگوهای رفتاری شهید رئیسی برگرفته از شهید رجایی دانست و گفت: ایشان برای مردم کرامت و عزت قائل بود و پیشرفت کشور را تنها با تکیه بر توان داخلی محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی در انتخابات ۱۱ اسفندماه از لحاظ درصد مشارکت رتبه دوم کشوری را کسب کردند، اظهار داشت: به امید خدا در انتخابات هشتم تیرماه هم باید فردی را انتخابات کنیم که الگوی مدیریتی رئیس جمهور شهید ما را ادامه دهد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی به دست رئیس جمهور در شهریور ماه سال قبل با اعتبار اولیه ۱۸۰ هزار میلیارد ریال، گفت: انتقال آب از دریای عمان به همت دولت سیزدهم با ۵۰ همت در حال انجام است.

قناعت ادامه داد: انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان در دست اجراست که فاز اول آن با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال در تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم هفت هزار واحد تولیدی در سطح کشور احیای شده که ۴۷۰ واحد آن در خراسان جنوبی احیا شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا