شهرستان ها

عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان

سنندج_مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان عبور از پیک تابستان را نیازمند همراهی مردم خواند و گفت:مشترکان بخش خانگی و تجاری که تابستان امسال مصرف برق خود را ۱۵ درصد کاهش دهند پاداش می‌گیرند.

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و غیره برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان تصریح کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع باید یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین به صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

لهونیان در خصوص مشترکین اداری هم اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و دولتی حتماً باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا