شهرستان ها

هفته معلم فرصتی برای تبیین جایگاه معلمان است

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت:هفته معلم فرصتی است که با همراهی معلمان جایگاه رفیع معلمی بیشتر در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر پنج شنبه در آئین تجلیل از معلمان بخش مرکزی شهرستان تنگستان در مصلی جمعه اهرم عنوان داشت: جامعه بشری یکی از ارکان و اساسی‌ترین کارهایی که در آن باید اتفاق بیفتد بحث تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که در حوزه معلمان انجام می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: یکی از افتخارات معلمان در جامعه این است که در حوزه تعلیم و تربیت پیش قدم هستند و رسالت اصلی تعلیم و تربیت انسان سازی و هدایت و تکامل انسان‌ها به سمت پیشرفت و موفقیت است.

وی ادامه داد: هفته معلم فرصتی است که به همراه شما معلمان جایگاه رفیع معلمی بیشتر تبیین شود.

وی افزود: جامعه باید بیشتر قدردان معلمان باشد زیرا معلمان پایه‌های تربیت نیروی انسانی موفق در جامعه هستند.

لطفی اضافه کرد: معلمان نباید در هفته گرامی داشت مقام معلم و بلکه در تمام مناسبت‌های متفاوت مورد تجلیل قرار گیرد.

فرماندار خاطرنشان کرد: امروز کار و نقش معلم به مراتب نسبت به گذشته مهم‌تر است زیرا امروز دانش آموزانی که در اختیار شما است مانند دوران گذشته نیست.

وی گفت: دانش آموزان امروز خیلی زیرک‌تر و اطلاعات بیشتری دارند و بعضی فرافکنی‌ها و دروغ پردازی‌ها به واسطه عمق رسانه‌ای که در دنیا وجود دارد می‌طلبد معلمان در حوزه تعلیم و تربیت برای دانش آموزان تلاش بیشتر داشته باشند.

وی بیان کرد: معلمان توجه داشته باشند در حوزه تعلیم و تربیت؛ ایجاد انگیزه و امید آفرینی برای دانش آموزان سنگ تمام گذاشته شود.

لطفی یاد آور شد: امروز زمانی است که می‌خواهند دانش آموزان را از حد و حدود علمی خارج کنند چون می‌دانند اگر دانش آموزان ما از حد و حدود علمی خارج شدند می‌توانند در آینده از این وضعیت استفاده کنند که نیاز است در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در تنگستان از ابتدای دولت سیزده در بعد سخت افزاری، تجهیزات و نوسازی مدارس در شهرستان برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته است که ۱۰ مدرسه و مرکز آموزشی در ۲ بخش مرکزی و دلوار شهرستان نوسازی، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: یک کار بسیار خوب که از سال گذشته آغاز شد و تفاهم نامه مشترک آن از ابتدای سال منعقد شد ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان که ۵۸ کلاس درس در دلوار و ۷۰ کلاس در بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد که ۱۵۵ میلیارد آن از اعتبارات ملی و ۷۰ میلیارد تومان آن منابع شهرستان تأمین خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا