شهرستان ها

کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است

ایلام-امام جمعه ایلام گفت:کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم و تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و سال روز شهادت حضرت آیت الله مطهری (ره) با اشاره به برخی آیات قرآن و احادیث و روایات مختلف به ماموریت ویژه پیامبران الهی در طول تاریخ برای تعلیم و تربیت بشر اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: کار معلمی در ادامه راه انبیا الهی است چراکه کار انبیا تعلیم و تزکیه بود و قطعاً معلم نیز در این جایگاه قرار می‌گیرد لذا جایگاه معلمان بسیار رفیع و باارزش است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری، بر توسعه و تکریم منزلت معلمان در جامعه تاکید کرد و گفت: موقعیت اجتماعی معلمان باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان آرزو کنند معلم شوند. معلمان نقش پیش برنده‌ای در همه عرصه‌های مادی و معنوی جامعه دارند چراکه نسلی تربیت می‌کنند که سکان دار عرصه‌های مختلف خواهند شد.

وی ادامه داد: توان و شناخت و معرفت معلمان در هر زمان می‌تواند الگویی برای پیش بینی نسل‌های مختلف در کشور شود لذا باید در بحث انتخاب معلمان و توجه به ظرفیت‌های آنان برای انجام وظایف معلمی توجه ویژه صورت گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف مانند منزلت مادران در خانواده و قدر و منزلت معلمان و اسوه‌های جامعه کار و سرمایه گذاری می‌کند تا ارزش آنها را از بین ببرد لذا باید در این راستا روی معیشت معلمان و منزلت آنان کار کرد تا آرامش خاطر لازم را داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا