شهرستان ها

«تیمچه» حوزه سواد اقتصادی در اصفهان را بررسی می کند

اصفهان-نشریه «تیمچه» در دومین شماره به بررسی ظرفیت‌های توسعه اقتصاد استان اصفهان به جایگاه سواد اقتصادی در توانمند شدن افراد جامعه برای اتخاذ تصمیمات صحیح اقتصادی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره دوم ویژه نامه تیمچه با عنوان «فرزند ثروتمندم» درباره مهارت‌های مرتبط با سواد اقتصادی و چالش‌های آموزش آن به کودک و نوجوان منتشر شد. در این شماره از ویژه نامه تیمچه ابتدا اهمیت آموزش سواد اقتصادی در بهبود وضعیت کنونی کشور و اقدامات آموزش وپرورش استان اصفهان برای توسعه سواد و مهارت‌های اقتصادی و کارآفرینی در استان اصفهان بررسی شد. در ادامه به قلم محمدمهدی کمال، مریم حسینی بالام، مائده جلوخانیان، نگار پژوهان فرد، لیلا سجادی و آرزو مُبلِّغ انواع مهارت‌های اقتصادی قابل آموزش به کودک و نوجوان به همراه روش‌های آموزشی پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفته است.

شماره اول ویژه نامه تیمچه با عنوان «اصفهان؛ رنگینک مان منابع معدنی کشور» در زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد. هدف از انتشار ویژه نامه تیمچه در موضوعات مختلف، بررسی نقاط قوت و ضعف پیشرفت اصفهان در حوزه‌های گوناگون اقتصادی به همراه ارائه راهکارهای متناسب است؛ از همین رو در شماره نخست این ویژه نامه ضمن بررسی چالش‌های توسعه اقتصاد معادن در استان، پیشنهادها و راهکارهای مربوط نیز در گفت وگو با خبرگان این صنعت بررسی شد. با توجه به اینکه پیشرفت اقتصادی بیش از هر چیز نیازمند تغییر نگاه و رویکرد در بستر جامعه برای استفاده صحیح از منابع و فرصت هاست، در شماره دوم ویژه نامه به جایگاه سواد اقتصادی در رشد و توسعه استان و سرفصل‌های آموزش سواد اقتصادی پرداخته شد؛ موضوعی که به دلیل اهمیت آن، در سند تحول آموزش و پرورش و اسناد بالادستی نیز بدان پرداخته شده است. در بستر آموزش سواد اقتصادی می‌توان به کودک و نوجوان آموخت که چگونه با در نظرگرفتن محدودیت منابع می‌توان برای رسیدن به نیازها و خواسته‌ها در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی کرد.

در این شماره از ویژه نامه ابتدا جایگاه سواد اقتصادی در توسعه و تعالی کشور، اقدامات صورت گرفته در سطح وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و وزارت آموزش و پرورش و عملکرد آموزش و پرورش استان اصفهان در این حوزه در مصاحبه با مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش وپرورش استان اصفهان بررسی شده است. در ادامه به مهمترین سرفصل‌های آموزش سواد اقتصادی اشاره شده و ضمن بیان اهمیت آموزش هرکدام به کودک و نوجوان، روش‌های آموزش آنها نیز ارائه شده است. ازجمله این سرفصل‌ها می‌توان به مراحل آموزش مهارت‌های مالی به فرزندان به قلم مریم حسینی بالام، هنر انتخاب کردن به قلم آرزو مُبلِّغ، استقلال مالی و کار کودک و نوجوان به قلم محمدمهدی کمال، آموزش انواع تولید به کودکان به قلم لیلا سجادی، آموزش انفاق به کودکان به قلم نگار پژوهان فرد و تجربه جذاب فروشندگی به قلم مائده جلوخانیان اشاره کرد. شماره دوم ویژه نامه تیمچه، ضمیمه روزنامه اصفهان زیبا به دبیری داوود جعفری در ۵۶ صفحه در بهار ۱۴۰۳ منتشر شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا