شهرستان ها

۵۰۰۰ واحد بازرگانی استان بوشهر در حوزه تجارت خارجی فعال است

بوشهر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر گفت: پنج هزار واحد بازرگانی استان بوشهر در حوزه تجارت خارجی فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم محمدزاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۷۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۰ اتحادیه فعال است که زمینه اشتغال حدود ۲۱۰ هزار نفر را در بخش بازرگانی داخلی فراهم کرده است.

وی با اشاره به فعالیت پنج هزار واحد بازرگانی استان بوشهر در حوزه تجارت خارجی بیان کرد: طی سه ماهه امسال ۷.۴ میلیون تن کالا به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۶ میلیون دلار طی این مدت وارد شده است.

توسعه صادرات غیرنفتی

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به سمت توسعه صادرات غیرنفتی جهت گیری کرده است افزود: در شرایط تحریم کشور با ارز حاصل از صادرات غیر نفتی اداره می‌شود که استان بوشهر نقش مهمی در این زمینه داشته است.

محمدزاده با اشاره به اینکه جایگاه استان در عرصه صادرات در کشور رتبه نخست است، خاطرنشان کرد: از ۱۱۰ میلیون دلار صادرات سال گذشته از ایران به قطر بیش از ۷۰ میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر از استقرار ۲۲ رایزن تجاری استان بوشهر در ۲۲ کشور خبر داد و بیان کرد: این رایزن‌ها تا پایان امسال به ۳۰ و تا برنامه هفتم رایزن‌های تجاری در ۶۰ کشور فعال می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا