شهرستان ها

پشه آئدس تاکنون در بخش ریگ مشاهده نشده است

بوشهر- بخشدار ریگ گفت: تاکنون پشه آئدس در بخش ریگ گزارش نشده اما اصلاح و بهسازی بسترها و کانون‌های آلوده در حفظ سلامتی و بهداشت مردم به شدت تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی ظهر یکشنبه در نشست شورای سلامت بخش ریگ با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی انسان‌ها اظهار داشت: همان گونه که درمان و کنترل یک بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لازم است شعار پیشگیری بهتر از درمان است را مد نظر قرار دهیم زیرا پیشگیری همواره هزینه کمتری را بر افراد و دستگاه‌های ذی‌ربط تحمیل می‌کند.

بخشدار ریگ برنامه‌ریزی برای بهسازی محیط و تشکیل نشست‌های توجیهی برای آگاه سازی روستاییان توسط شبکه بهداشت و درمان و با همکاری دهیاران تابعه به منظور جلوگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس طی یک برنامه زمانبندی مشخص را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: هر چند پشه آئدس در حوزه استحفاظی بخش ریگ تاکنون مشاهده نشده اما اصلاح و بهسازی بسترها و کانون‌های آلوده در حفظ سلامتی و بهداشت مردم به شدت تأثیرگذار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در این نشست گزارشی از وضعیت بهداشتی و مشاهده پشه آئدس در استان‌های جنوبی کشور و علائم بیماری ناشی از آلودگی این پشه ارائه کرد.

عصمت حیدری ضرورت نظافت محیط زندگی و رعایت مسائل بهداشتی برای مبارزه با این پدیده را خواستار شد،

در ادامه دهیاران به طرح سوالات و نقطه نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم برای اجرای برنامه‌های بهداشتی و بهسازی محیط زیست اتخاذ شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا