شهرستان ها

میزان صادرات بیان‌کننده میزان تولید آذربایجان شرقی نیست

تبریز-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: میزان صادرات بیان‌کننده میزان تولید استان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کلامی در نشست کارگاه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: آمار صادرات از گمرکات هم میزان کالاهای آذربایجان شرقی و هم کالاهای سایر استان‌ها است برای مثال صادرات بسیاری از محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در گمرک استان ثبت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: در این زمینه تنها یک موضوع قابل‌طرح است آن هم این است که هر گمرکی که سخت‌گیری زیادی داشته باشد، صادرکنندگان کالاهای خود را به‌جای دیگری خواهند برد.

کلامی افزود: هیئتی در دو کشور برای تسهیل امور مشخص شود و در کنار این موضوع به تجار جوان آموزش‌های موردنیاز برای تجارت و نحوه ورود به بازار و پیگیری برگزاری نمایشگاه‌های مشترک از سوی هیأت انجام شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد میزهای تجاری در خصوص کمک به افزایش صادرات استان گفت: نگاه کنونی به میزهای تجاری، نگاه حداقلی است برای همین از میز ترکیه انتظار داریم باتوجه‌به اینکه روابط مردم با مردم مستحکم‌تر از روابط دولت است؛ بنابراین هر میز یک هیئت‌مدیره داشته باشد و برنامه‌ها تدوین شود تا تسهیلگری موردنیاز انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: انتظار ما از میزهای تجاری، تسهیلگری روابط ملت با ملت است تا کارگروه‌هایی برای پیگیری موضوعات هر دو طرف تشکیل شود.

وی اظهار کرد: میزها باید برنامه‌محور باشند و به کشورهای موردنظر هیئت‌های تجاری اعزام کنند تا زمینه‌های حضور تجار استان در کشورها شناسایی شود چرا که به هر کشوری که سفرکرده‌ایم در حوزه مراودات تجاری به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: در موضوع مراودات اقتصادی هیئت‌های تجاری می‌توانیم اقدامات بسیاری انجام دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا