شهرستان ها

مددجویان کمیته امداد اصفهان ۳۵۴ تخته فرش نفیس تولید کردند

اصفهان – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: هنر قالیبافان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان در هزار و ۵۹۳ متر مربع فرش، گِره خورد و نقش آفرینی کرد.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت روز ملی فرش، اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۵۱ طرح اشتغالزایی در زمینه قالیبافی ایجاد و راه اندازی شد که مددجویان هنرمند با بافت ۳۵۴ تخته فرش، هزار و۵۹۳ متر مربع فرش تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه متراژ تولیدی سال گذشته نسبت به تولید سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۲ درصد رشد داشته، ادامه داد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دوره‌ای، با نظارت مستقیم ۳۹ راهبر شغلی در این زمینه فعالیت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۲۱ طرح تولید فرش راه اندازی و ایجاد شده است، افزود: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده و می‌تواند علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت، به معیشت خانوارهای تحت حمایت این نهاد کمک قابل توجهی کند.

وی با تاکید براینکه توسعه مشاغل خانگی یکی از اولویت‌های این نهاد برای خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت است، گفت: بسیاری از مددجویان دارای استعداد و توانایی‌های نهفته ای هستند که با اندک سرمایه می‌توانند صاحب شغل مناسب شوند، براین اساس با شناسایی و استعدادسنجی مددجویان، دوره‌های آموزشی مختلفی را با توجه به علاقه و استعداد آنها برگزار می‌کنیم تا مسیری برای اشتغال پایدار آنها باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا