شهرستان ها

تولد ۲ راس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا 

رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۲ رأس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش لوندویل بندر مرزی آستارا در سلامتی کامل متولد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: در روزهای اخیر دو رأس از مرال های آبستن موجود در سایت حفاظت شده لوندویل، با موفقیت زایمان کرده و در حال حاضر حال عمومی بچه مرال ها و مادر مساعد است.

وی افزود: در پناهگاه لوندویل ۱۴ رأس مرال نگهداری می‌شود که با تولد این بچه مرال ها تعداد آنها به عدد ۱۶ رأس رسید.

عشوری تصریح کرد: از این مرال ها ۱۱ رأس نر و ۵ رأس ماده هستند که یکی دیگر از مرال های ماده موجود در این پناهگاه نیز آبستن می‌باشد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد زایمان موفق آن باشیم.

وی درباره وضعیت سایر مرال‌های حیات وحش لوندویل آستارا نیز افزود: از سال ۱۳۸۵ بخشی از این پناهگاه، برای زندگی مرال آماده و تاکنون چندین رأس از این گونه بومی در آن رهاسازی شده است که به صورت شبانه روزی توسط نیروهای اداره حفاظت محیط زیست آستارا حفاظت می‌شود. وی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه همکاران و محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا اضافه کرد: مرال آبستن در حال حاضر تحت مراقبت کامل بوده تا این دوره را در سلامت کامل جهت وضع حمل طبیعی سپری کند.

گفتنی است، مرال که در زبان محلی به «گاو کوهی و گوزن قرمز» شهرت دارد، یکی از بزرگترین نوع گوزن‌ها در جهان و بزرگترین نوع گوزن در کشور است که در مناطق مختلف جنگلی کشور و استان گیلان پراکنش دارد و هم اکنون به دلیل شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه، نسل آن در خطر انقراض قرار دارد.

پناهگاه حیات وحش «لوندویل» یکی از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران است که در جنوب شهر مرزی بندر آستارا واقع شده و از چند بخش جنگلی، جلگه‌ای، تالابی و ساحلی در نوار دریای خزر تشکیل شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا