شهرستان ها

شخصیت و هویت اصفهان ریشه در گذشته این شهر دارد

اصفهان – شهردار اصفهان گفت:شخصیت و هویت اصفهان ریشه در گذشته این شهر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای قبول مسئولیت در شهرداری اصفهان متعهد به حفظ شخصیت شهر بوده است، اظهار کرد: ریشه هویت و شخصیت اصفهان، در گذشته است که به آن اصفهان دیروز گفته می‌شود، ظهور آن اصفهان امروز است و اتفاقاتی که در حال شکل‌گیری است، اصفهان فردا نامیده می‌شود.

وی اضافه کرد: برای حفظ شخصیت اصفهان، باید اصفهان دیروز را ببینیم و اصفهان امروز را صیانت کرده و درصورت نیاز، پیرایش کنیم و از اصفهان فردا مراقبت کنیم تا در تعارض با هویت و شخصیت اصفهان دیروز نباشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اصفهان دیروز تنها نیاز به پیرایش و خوانش دارد و نباید هیچ چیز به آن اضافه شود بلکه باید آن را از میان گرد و غبار تاریخ درآورده، غبار را بزداییم و درب آن را به روی اصفهان امروز و فردا باز کنیم.

وی در ادامه گفت: نگرانی عمیق اصحاب هنر و فرهنگ شهر، این بود بلایی که بر سر کارخانه‌های مشابه ریسباف آمده، بر سر این کارخانه هم بیاید و با یک همت جمعی، این نگرانی برطرف شد، ساخت کارخانه در باغ‌های زرشک در زمان خود اقدام درستی نبوده اما موظفیم به‌عنوان قطعه‌ای از تاریخ، در حفظ آن بکوشیم.

قاسم‌زاده در ارتباط با برنامه‌های پیش‌روی شهرداری در زمینه بازسازی و بازنگری تاریخی شهر خاطرنشان کرد: تمرکز مدیریت شهری در این حوزه روی محور باباقاسم و محور هارونیه به‌عنوان محور اتصال دوران سلجوقی به صفویه است که امیدوارم در این فرصت باقی‌مانده، بتوانم دین خود را به اصفهان دیروز ادا کرده و نسبت به خوانایی آن کمک کنم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا