شهرستان ها

شهرداری همدان در حوزه سرمایه‌گذاری جدی‌تر عمل کند

همدان-رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از بلاتکلیفی پروژه‌های بزرگ شهری، گفت: شهرداری با هدف ایجاد درآمدهای پایدار در حوزه سرمایه گذاری جدی‌تر عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات در جلسه صحن شورا با اشاره به بررسی کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری‌های شهرداری همدان، افزود: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از مقوله‌های مهم در ایجاد درآمدهای پایدار شهری است براین اساس شهرداری باید در این زمینه با جدیت وارد شود.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه حدود دو سال است که کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری شورا مجدداً تشکیل شده است، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری شهرداری اقدامات خوبی انجام داده اما در کنار این به دلیل عدم انجام برخی از پروژه‌ها و مصوبات؛ انتقاداتی بر شهرداری وارد است.

حمید بادامی نجات با اشاره به تعریف بودجه برای پروژه‌های سرمایه گذاری طی سه سال اخیر، اضافه کرد: بخشی از پروژه‌ها توسط کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری پیگیری و بخشی نیز توسط شهرداری اجرایی شده است اما اینکه تعداد زیادی از این مصوبات اجرایی نشده است جای سوال دارد؟

وی از جمله پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف شهرداری را شامل شرکت سیمان، تعیین تکلیف میزان سهام شهرداری از شرکت‌های علیصدر، تله کابین، الوند سیر و … برشمرد و تاکید کرد: مصوبات شورا لازم الاجراست و شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان وضعیت و بلاتکلیفی شرکت سیمان شهرداری را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: در خصوص تعیین تکلیف این شرکت مصوبه شورا برای تأیید به کمیته انطباق ارسال شده است اما کمیته انطباق جهت تأیید خواستار مستنداتی شده است که در این زمینه به نظر می‌رسد علی‌رغم گذشت دو ماه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه شرکت سیمان شهرداری از سال ۱۴۰۰ بلاتکلیف مانده است، یادآور شد: سرمایه‌گذاران زیادی متقاضی سرمایه‌گذاری در این شرکت بوده‌اند که قرار شد هیئت مدیره شرکت اصلاح شده و شخصیت حقوقی آن نیز مشخص شود اما با گذشت حدود ۲ سال هنوز بلاتکلیف مانده و این در حالی است که مدت زمان تغییرات یک شرکت یک هفته زمان می‌برد اینکه حدود دو سال از این موضوع می‌گذرد و بلاتکلیف مانده است جای سوال دارد.

وی با بیان اینکه شرکت سیمان یکی از مهمترین پروژه‌های شهری است، اضافه کرد: این پروژه چندین هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مهم شهرداری است که بلاتکلیف مانده و تا زمانی که شخصیت حقوقی این شرکت مشخص نشود سرمایه‌گذاری برای آن وارد نمی‌شود.

بادامی‌نجات در ادامه از وضعیت و روند تشکیل شرکت گردشگری نیز انتقاد کرد و گفت: از آبان ماه سال ۱۴۰۱ شورای شهر مصوبه تشکیل این شرکت را داده و به شهرداری ابلاغ کرده است با توجه به اینکه تیر ماه سال گذشته اساسنامه شرکت گردشگری نیز در شورا مصوب شد؛ اما به نظر می‌رسد شهرداری اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی اضافه کرد: تشکیل شرکت گردشگری نوعی سرمایه‌گذاری برای شهرداری است و می‌تواند در تسهیل امور سرمایه گذاری و اجرای پروژه‌های این حوزه کمک کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین بر تعیین تکلیف سهام شهرداری در شرکت‌هایی از جمله علیصدر، تله کابین و الوند سیر تاکید کرد و افزود: دو سال از پیگیری این موضوع می‌گذرد و این مدت زمان زیادی است؛ نباید فرصت سرمایه‌گذاری را از دست داد.

حمید بادامی‌نجات همچنین عدم تعیین تکلیف میدان بار جدید را هم هدر دادن زمان و سرمایه دانست و گفت: نباید فرصت احداث میدان بار را از دست بدهیم لازم است شهرداری نسبت به تعیین تکلیف زمین میدان بار اقدام کرده و با مشارکت همکاری کسبه میدان بار طبق قانون اقدام به ساخت کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری با جدیت وارد شود، یادآور شد: در حوزه سرمایه گذاری فرصت از دست دادن زمان جبران ناپذیر بوده و یا به سختی می‌توان جبران کرد براین اساس نباید فرصت سوزی کرد.

بادامی‌نجات در پایان سخنانش افزود: ضروری است شهرداری در خصوص وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری گزارش کاملی را به شورا ارائه دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا