شهرستان ها

خیران مازندرانی ۸۰ مدرسه می سازند

ساری- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: ۸۰ مدرسه با حمایت خیران در سال جاری در استان در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی استادیان ساروی بعدازظهر پنجشنبه در بیست و ششمین همایش تکریم خیران مدرسه‌ساز مازندران با بیان این‌که خیران مدرسه‌ساز پشتیبانان تربیت نیروی انسانی توانمند در کشور هستند، افزود: رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش است و فضا و تجهیزات نقش مهمی در تحقق فرآیند درست آموزش دارد. خیران مدرسه‌ساز با نگاه آینده‌نگرانه‌شان نقش مهمی را در فرآیند توسعه کشور ایفا می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه در هر جامعه است و خیران با فعالیت در مدرسه‌سازی و ایجاد بستر آموزش نقش بسزایی در توسعه جامعه اسلامی دارند.

استادیان اظهار کرد: خیران مدرسه‌سازی ممکن است با توان مالی مختلف وارد این عرصه شوند و حتی به بهانه‌های گوناگون پا به این عرصه گذاشته باشند. انا همه خیران یک وجه مشترک دارند و آن هم اشاعه فرهنگ نوع‌دوستی، کار خیر و مشارکت اجتماعی در جامعه است.

وی تصریح کرد: تصور بسیاری از مردم این است که خیران انسان‌های متمکن و متمولی هستند. اما در واقع خیران انسان‌های بخشنده و با دل بزرگ هستند که با هر میزان بضاعتی می‌توانند ببخشند. چه بسا افراد متمکن و متمولی که توان بخشش و انجام کار خیر ندارند و هیچ فعالیت مشارکت‌جویانه‌ای به سود جامعه ندارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران افزود: پارسال مدارس زیادی را با کمک شما خیران ساختیم یا بهسازی و تجهیز کردیم و پروژه‌های زیادی نیز با کمک خیران در حال اجراست.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها نخستین مدرسه با محوریت توسعه جامعه پیرامونی است که با همراهی خانواده زنده‌یاد اصغرزاده در روستای خرماکلا از توابع قائمشهر در حال ساخت است و در سفر دوم هیئت دولت به مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

استادیان با یادی از خیران مدرسه‌ساز درگذشته گفت: امروز یاد و نام خیرانی که دیگر در بین ما نیستند زنده است و نفس کار خیرشان در کلاس‌های درس و مدارس ما احساس می‌شود. تکریم همه خیران مدرسه‌ساز وظیفه‌ای است باید آن را برای ترویج کار خیر این قشر ارزشمند جامعه همواره مورد توحه قرار دهیم.

وی گفت: در مازندران هم اکنون نزدیک به ۸۰ مدرسه توسط این خیرین در حال ساخت است و ۲۶۰ میلیارد تومان تعهد خیرین برای ساخت مدارس در سال جاری است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا