شهرستان ها

فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود

شیراز- رییس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به جا مانده از این حماسه نباید به دست فراموشی سپرده شود و باید این فرهنگ را به تمام دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش‌پور در دومین جشنواره فرهنگی هنری و ملی شهید آوینی که بعد از ظهر پنجشنبه به میزبانی دانشگاه شیراز در تالار فجر پردیس ارم این دانشگاه برگزار شد ابتدا با بیان اینکه نباید بگذاریم فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود، گفت: تلاش این رویداد حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم دانشجویان فعال در حوزه ایثار و شهادت به ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر بود.

معاون وزیر علوم با اشاره به شخصیت والای شهید مرتضی آوینی گفت: این شهید گرانقدر که مطالعه زیادی در مکاتب مختلف داشت از جایی به بعد دچار تحول در اندیشه شده و به واسطه به خدمت گرفتن معارف دینی و انقلابی بزرگ‌ترین راوی دفاع مقدس می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما یک دانشگاه به تمام معنا برای فراگیری فرهنگ ایثار بود و نباید بگذاریم این میراث به دست فراموشی سپرده شود و حتی باید خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز این فرهنگ را معرفی کنیم که برپایی جشنواره‌هایی چون جشنواره شهید آوینی تلاش در همین راستا است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا