شهرستان ها

امام راحل نهضت جهان را متحول و صفحه جدیدی در تاریخ معاصر ثبت کرد

خمین- عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امام راحل نهضت جهان را متحول و صفحه جدیدی در تاریخ معاصر ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) بیت تاریخی امام راحل، اظهار کرد: نام امام یاد خوبی‌ها علیه ظلمت و تبعیض است چرا که ایشان مفهوم ولایت را جایگزین سلطنت و فرمانروایی کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام راحل حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت امیرالمومنین تشکیل داد که این حاکمیت را به ولایت تعبیر می‌کنیم.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه انقلاب امام خمینی (ره) صفحه جدیدی در تاریخ معاصر کرد، افزود: امام راحل نهضت جهان را متحول کرد اما تاکنون نتوانستیم درک مناسبی از ابعاد نهضت بزرگ امام داشته باشیم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرکز قانونگذاری باید تحت نظارت فقیه عادل، کارشناس عادل، راستگو و درستکار باشد.

پایه شکل گیری جامعه در گرو پایبندی به قانون است

وی تاکید کرد: اساس و پایه شکل گیری جامعه در گرو پایبندی به قانون و قانونگذاری است و امتیازی که امام راحل به ملت ایران عرضه کرد وابستگی به خدا است.

آیت الله اراکی افزود: عناصر بی مسئولیتی همچون ترامپ و بایدن که پیرو هوای نفس هستند نمی‌توانند مرکز قانونگذاری باشند چراکه بر اساس هوای نفس و منافع شخصی و گروهی خود به مردم فرمان می‌دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتراض دانشجویان به حمایت آمریکا از اسرائیل و حمله به یمن، گواه منفعت طلبی حاکمان آمریکا است.

وی تاکید کرد: امام راحل هرگز به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود و رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شهید فدایی مردم شدند و برای چنین خدمتگزار و دلسوزانی، مصالح و منافع مردم دارای اهمیت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: راهبردی که امام عرضه کرد حاکم باید اهل ولایت باشد و حضور میلیونی مردم در تشییع شهید جمهور نیز به دلیل ولایی بودن و فداکاری این رئیس جمهور برای مردم است و این مهم مدنظر باشد که اینگونه ولایتمداری موجب دوستی و مودت میان مردم نیز می‌شود و مردم خود را فدای یکدیگر می‌کنند.

آیت الله اراکی ادامه داد: جامعه ولایی همچون یک پیکر واحد است و چنانچه اهل ولایت علی و حسینی هستیم نباید نسبت به درد دیگری بی تفاوت باشیم و در جامعه‌ای که رئیس جمهور خود را فدای مردم می‌کند.

وی تاکید کرد: انتظار است مردم در راستای تأمین نیازهای یکدیگر از هیچ کوششی دریغ نکنند هر چند منشأ برخی مشکلات ناشی از کوتاهی مسؤولان است و این مهم مدنظر ویژه قرار گیرد در شرایطی که در جامعه انسجام و همدلی باشد با وجود تهدید دشمنان این جامعه از هم گسیخته نمی‌شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسانه‌های آمریکایی بر این باورند که رهبری اعتراضات دانشجویی از سوی ایران چراکه پیام انقلاب، امام و مقام معظم رهبری به گوش جوانان اروپایی رسیده است.

دنیا از ملت ایران تبعیت می‌کند

آیت الله اراکی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد امام به واسطه نعمت بزرگ آزادی است، گفت: اکنون دنیا از ملت ایران تبعیت می‌کند و دانشجویان اروپایی نیز با زبان فارسی شعار سر می‌دهند و این مهم نشان می‌دهد که فرهنگ انقلاب اسلامی به کشورهای اروپایی صادر شده است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: موفقیت و اداره امور جامعه با تعامل و هم افزایی مشترک میان مردم و دولت محقق می‌شود و به طور حتم رعایت قانون در تمام زمینه‌ها بزرگترین خدمت مردم به مسئوولان است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه رهبران ایران نیز در قافله شهادت پیشگام هستند، افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی نام رئیس جمهور، نخست وزیر و علمای بزرگ شهید ثبت شده و این مهم گواهی می‌دهد که خدمتگزاران ملت در راستای رفع نیازهای مردم صادقانه گام بر می‌دارند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا