شهرستان ها

پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جزو ۶ پارک سطح یک کشور است

تبریز-رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جزو ۶ پارک سطح یک کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جعفری راد روز پنجشنبه در سلسله نشست‌های رسانه‌ای «رسم خدمت» در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مقدار فروش خارجی و صادرات این پارک در سال ۱۳۹۹ حدود ۲.۵ میلیون دلار بود که این میزان در سال گذشته به ۱۳ میلیون دلار افزایش یافت.

وی عمده محصولات صادراتی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این پارک را انواع ماشین آلات، کنتور هوشمند، قیر رنگی و قطعات خودرو اعلام و اظهار کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ هم مرز بودن با کشورهای قفقاز، ترکیه و روسیه به راحتی محصولات شرکت‌های دانش بنیان را به این کشورها و اروپای شرقی صادر می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: این پارک به عنوان هاب (قطب) فناوری ترکیه شناخته شده و در حوزه‌های مختلف این پارک، صادرات فناورانه را به این کشور صادر می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: میزان فروش داخلی محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک در سال ۱۳۹۹ حدود ۲ هزار میلیارد ریال بود که این میزان در دولت سیزدهم به ۵۵۰ هزار میلیارد ریال رسید.

جعفری راد، میزان فروش این پارک در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را به ترتیب ۲، ۱۷ و ۳۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: فروش محصولات این شرکت‌ها موجب رشد و توسعه این شرکت‌ها و تأمین نیازهای داخلی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این پارک تا سال ۱۴۰۰ جزو پارک‌های سطح سه کشور و در رده ۲۰ قرار داشت، گفت: با اقدامات انجام شده و افزایش شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم، اکنون این پارک جزو ۶ پارک سطح یک کشور قرار گرفته است.

جعفری راد، با اشاره به افزایش ۱۸ پله‌ای این پارک در حوزه بودجه و کسب مقام دوم این حوزه در کشور، ادامه داد: بیشترین میزان تسهیلاتی که این پارک پیش از سال ۱۴۰۰ به شرکت‌های دانش بنیان می‌توانست پرداخت کند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود که اکنون این میزان به چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وی یادآور شد: برای شرکت‌های دانش بنیان پس از اخذ تسهیلات، سه سال تنفس در نظر گرفته شده و بعد از آن این تسهیلات را با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در زمان کنونی در سطح کشور پنج پارک علم و فناوری مسئولیت ارزیابی دانش بنیان شرکت‌ها را بر عهده دارند، گفت: ارزیابی دانش بنیان شرکت‌های غرب و شمال غرب کشور بر عهده پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی است.

جعفری راد افزود: این پارک جزو پنج پارک کشور است که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه امضا کرده و بر اساس آن ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: مرحله اول این اعتبار به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال در حال پرداخت است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا