شهرستان ها

رونمایی از تمثال نخستین شهیده گیلانی رسانه انقلاب اسلامی

رشت _ تمثال مبارک نخستین شهیده گیلانی رسانه‌ای انقلاب اسلامی در رویداد ملی جام رسانه امید در تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه در اختتامیه رویداد ملی جام رسانه امید از تمثال مبارک بانوی گیلانی شهیده «طاهره حداد نژاد» نخستین شهیده رسانه انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این رونمایی که با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم و جمعی از مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری حضور داشتند یاد و خاطر این بانوی شهیده رسانه‌ای گیلان گرامی داشته شد.

شهیده «طاهره حدادنژاد» نخستین بانوی شهیده رسانه کشور به عنوان شهید شاخص سال سازمان بسیج رسانه کشور معرفی شده است.

طاهره مادری از جنس رسانه

طاهره در چهارم فروردین ماد سال ۱۳۳۸ در شهرستان بندرانزلی به دنیا می‌آید و پس از گذراندن دوران دبیرستان در این شهرستان و اخذ دیپلم جهت گذراندن دوره کامپیوتر عازم تهران شده و بعد از گذراندن دوره آموزش توسط یکی از مربیان آموزشگاه وارد صدا و سیما شده و در بخش سیستم این سازمان مشغول به کار شد.

بنا بر گفته نزدیکان و خانواده اش، طاهره شخص مهربانی بود و علت اشتغالشان هم این بود که می‌خواستند زحمات پدرشان را جبران کنند، می‌گفت: افتخار می‌کنم که پدرم یک کارگر است و دست‌هایش پینه بسته او عادت داشت در محل کار موقع صرف نهار همه کارمندان را دور هم جمع کند تا با هم نهار بخورند.

بر اساس روایت‌ها این بانوی گیلانی زمانیکه فرزین پسرش ۶ ساله بود، فرزند دومش را باردار می‌شود. در ماه هفتم بارداری، همراه همسرش در میدان محسنی تهران (مادر جدید) طی بمباران هوایی با اصابت خمپاره و در سن ۲۹ سالگی به شهادت نائل می‌آید و همسرشان نیز به همراهش در آن حادثه به شهادت می‌رسد.

رونمایی از تمثال نخستین شهیده گیلانی رسانه انقلاب اسلامی

مزار تنها بانوی شهیده بندرانزلی در مزار شهدای شهرستان قرار دارد و مزار همسر ایشان نیز در تهران است و اکنون میدان محسنی تهران را به خاطر شهادت این بانوی مهربان میدان مادر نامیده‌اند و مجسمه «نرگس عاشقان» (تندیس مادری که باردار است)، به یاد این بانوی گیلانی ساخته شد و در سال ۱۳۷۳ در آن مکان نصب شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا