شهرستان ها

آینده جمعیت ایران خوشایند نیست

اصفهان – رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آینده جمعیت ایران خیلی خوشایند نیست، در حال حاضر میزان تولد نوزادان به ازای هر مادر در سن باروری حدود ۱.۵۶ است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمداسماعیل اکبری شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه جایزه ملی جوانی جمعیت با بیان اینکه اگر پشتوانه اعتقادی و حقوقی برای موضوع جمعیت و در ابعاد مختلف آن نداشته باشیم ضرر خواهیم کرد، اظهار کرد: حرف اول بحث حکمرانی است اینکه چه کسی باید بر دنیا حکمرانی کند، ما معتقدیم که حکمران فقط خداوند است.

وی افزود: چه جیزی باید دستورالعمل حکمرانی باشد که در این زمینه هم می‌توان به کتاب الهی که توسط پیامبران ارسال شده اشاره کرد، در این بین مجری این فرستاده مکتوب مردم هستند.

رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دستورالعمل‌های الهی موهبت بزرگی است که باید از آن نهایت بهره برداری را داشته باشیم، گفت: تبیین وضعیت امری ضروری است تا بتوان برای آن برنامه ریزی درست انجام داد.

وی گفت: آینده ایران خیلی خوشایند نیست، در حال حاضر میزان تولد نوزادان به ازای هر مادر در سن باروری حدود ۱.۵۶ است، بنابراین تولد و به همان نسبت ازدواج کمتر شده و از طرفی دیگر جداکردن فرزندان از خانواده بیشتر شده است.

تمام اقدامات دشمنان در سال ۱۴۰۱ برای شلوغ کردن جامعه، ضعیف کردن بنیان خانواده بود

اکبری با بیان اینکه تمام اقدامات دشمنان در سال ۱۴۰۱ برای شلوغ کردن جامعه، ضعیف کردن بنیان خانواده بود، گفت: این اقدام با سه مؤلفه عدم ایمان به قلب و نامیرایی، نابودی خانواده و تهدید جمعیت دنبال می‌شود.

وی افزود: هیچ فیلسوفی نبوده که برای از بین بردن خانواده صحبت نکرده باشد و این در حالی است که در قانون اساسی مترقی‌ترین قوانین مربوط به خانواده است.

رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز دختر ۱۸ ساله را به شهر دیگر برای ادامه تحصیل می‌فرستیم و این در حالی است که تا پیش از این دختران با مادران به مراسم‌های مذهبی و خانوادگی می‌رفتند و این امر منجر به فاصله گرفتن شاخص‌های دختر از خانواده‌ها شده است.

وی گفت: بنیاد یک جامعه خانواده است و هر آسیبی که به آن وارد شود، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تهدید برای نابودی آن جامعه و به عبارتی نابودی همه چیز است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا