شهرستان ها

«مهمونی بزرگ غدیر» در قزوین توسط خود مردم اجرایی می‌شود

قزوین-رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه چند سالی است که عید غدیر به شکل ویژه‌ای برگزار می‌شود گفت: «مهمونی بزرگ غدیر» در قزوین توسط خود مردم اجرایی می‌شود .

قاسم اللهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره اقدامات فرهنگی شورای شهر قزوین در عید غدیر اظهار کرد: برنامه کمیسیون فرهنگی شورای شهر به مناسبت عید غدیر در سطح استان شامل برنامه‌های خیابانی به‌خصوص اطعام و جشن خیابانی غدیر با مشارکت مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی، تشکل‌های فعال اجتماعی، هییات مذهبی در قالب غرفه‌ها و پویش‌های مختلف از جمله غرفه ویژه کودکان، بانوان، غرفه‌های سلامت، اجتماعی، مشاوره ازدواج، اطعام و پذیرایی است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیان کرد: همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله بنیاد غدیر در مشارکت جشنواره خوشنویسی، کتابت خطبه غدیر و مسابقه کتاب‌خوانی غدیر است که در عید مباهله اختتامیه این برنامه برگزار می‌شود و این پویش‌ها در سطح جامعه برای مشارکت حداکثر مردم در عید بزرگ غدیر در شورای ششم ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اهیمت جشن غدیر عنوان کرد: عید غدیر عید بزرگ خداوند است و بزرگ‌ترین عید مسلمانان به‌ویژه شیعیان به شمار می‌رود که معمولاً مردم برای برنامه‌های عید غدیر پایه کار هستند و این برنامه‌ها نیز با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه چند سالی است که عید غدیر به شکل ویژه‌ای برگزار می‌شود تصریح کرد: تأکید شده تا در عید بزرگ مسلمین بهترین کارها انجام شود و وظیفه ما در شورای شهر ایجاد زیرساخت لازم برای برگزاری این عید بزرگ است.

اللهیاری در پایان با تأکید بر اینکه «مهمونی بزرگ غدیر» توسط خود مردم اجرایی می‌شود گفت: سال گذشته حدود ۵ هزار پرس غذا در روز عید غدیر توزیع شد که در نظر داریم در سال جاری تعداد اطعام را افزایش دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا