شهرستان ها

دشوارترین کار در عالم حکم‌کردن و قضاوت است

کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: دشوارترین کار در عالم حکم‌کردن و قضاوت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری صبح شنبه در نشست شورای قضائی استان کرمانشاه، کار قضائی را کاری بسیار حساس و دشوار خواند و اظهار کرد: در عالم کاری دشوارتر از حکم‌کردن و قضاوت نیست؛ زیرا حکم‌کردن ورود به عرصه مال، جان و آبروی افراد است.

وی علم را لازمۀ حکم‌کردن دانست و گفت: حکم‌کردن ابتدا کار خداوند و از شئون الهی است و بعد خداوند متعال این مأموریت را به انبیا و اولیا سپرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه تصریح کرد: هرچه عرصه فرهنگی، اعتقادی و فرهنگ دینی ما وظیفه خود را بهتر انجام دهد، میزان مراجعه به دستگاه قضائی کمتر خواهد شد؛ اما کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی، ازجمله دستگاه روحانیت، سبب شده است که میزان مراجعه به دادگستری افزایش پیدا کند.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت تعامل میان دستگاه قضائی و دستگاه‌های فرهنگی، عنوان کرد: لازم است نشست‌هایی میان دستگاه قضائی با دستگاه‌های فرهنگی و معتمدین جامعه برگزار شود و ضمن تشریح مسائل و مشکلات جامعه، از آن‌ها در خصوص حل مشکلات فرهنگی جامعه مطالبه صورت بپذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با ذکر این نکته که کسی‌که درگیر کار قضاوت است، بیش از هر شخص دیگری نیازمند موعظه است، عنوان کرد: به مجموعه کادر قضائی توصیه می‌کنم که خود را به استفاده از مباحث اخلاقی مقید کنند؛ زیرا زمینۀ لغزش در کسانی که در کار قضا هستند، بسیار فراهم است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا