شهرستان ها

بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است

اردبیل- معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: بیشترین مصرف برق مربوط به بخش خانگی است که ۳۷ درصد مصرف را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عبداللهیان ظهر سه‌شنبه در بازدید از پست‌های برق در اردبیل، اظهار کرد: بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است که ۳۷ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ناترازی بین تولید و مصرف برق در ایام پیک مصرف یک واقعیت است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات را کنترل می‌کند و از طریق این کنتورها برای مشترکان برق اعمال محدودیت نیز می‌شود.

عبداللهیان افزود: اضافه کردن نیروگاه میسّر نبوده و آلایندگی دارد به طوری که در تأمین سوخت آن نیز مشکل داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مشترکان برق تقاضا داریم در ساعات ۱۳ الی ۱۸ و ۲۰ الی ۲۳ لوازم برقی پرمصرف را استفاده نکنند.

عبداللهیان با بیان اینکه فرهنگ درست مصرف کردن را باید به کودکانمان آموزش بدهیم، اضافه کرد: در ایام گرم سال مصرف برق در شمال استان سه برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ناگزیر به مدیریت مصرف برق در استان هستیم، بیان کرد: در بخش صنعتی و کشاورزی در استان اردبیل روزانه پنج ساعت قطعی برق داریم که طبق جدول‌بندی و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

عبداللهیان در ادامه سخنان خود یادآور شد: مصرف برق بخش خانگی استان ۳۷ درصد، بخش صنعت ۲۷ درصد، بخش کشاورزی ۱۶ درصد و سایر بخش‌ها ۲۰ درصد است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل با بیان اینکه در بخش خانگی ۹۰ درصد مصرف برق مربوط به کولر، یخچال و روشنایی است، گفت: مشترکان حتماً درزهای یخچال را بررسی کرده و از قرار دادن آن کنار اجاق گاز و یا بخاری اجتناب کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا