شهرستان ها

حرم رضوی آماده پذیرایی از زائران در سالگرد شهادت امام جواد(ع) است

مشهد- حرم مطهر رضوی در آستانه سالگرد شهادت امام جواد (ع)، ابن الرضا، حال و هوایی غمبار و معنوی به خود گرفته و آماده پذیرایی از زائران عاشق و دلداده آن حضرت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت شهادت حضرت جوادالائمه (ع)، بخش‌های مختلف حرم فعالیت‌های خود را دوچندان کرده و خادمان آستان قدس رضوی با فراخوانی گسترده، آمادگی خود را برای میزبانی شایسته از زائران در این ایام غم‌بار اعلام کرده‌اند.

ارادت زائران به امام جواد (ع)

حرم مطهر امام رضا (ع) هرساله در ایام شهادت امام جواد (ع)، شاهد حضور خیل عظیمی از زائران عاشق و دلداده آن حضرت از سراسر ایران و جهان است. زائران با حضور در حرم مطهر، ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا (ع)، از خداوند متعال تقاضای شفاعت و مغفرت می‌کنند.

برنامه‌های تبلیغی

معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌هایی را برای شب، صبح، ظهر و شام شهادت تدارک دیده است که شامل سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی خواهد بود.

برنامه‌های فرهنگی

پایگاه فرهنگی شهید رضوان و دارالقرآن حرم مطهر رضوی برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، مداحی، قرائت قرآن و ادعیه را برای زائران در نظر گرفته‌اند.

کیوسک‌های راهنما

۶ کیوسک راهنمای زائر به صورت شبانه‌روزی در صحن‌های حرم مطهر رضوی مستقر شده‌اند تا به سوالات و نیازهای زائران پاسخ دهند.

سیاه‌پوش شدن حرم

حرم مطهر رضوی با نصب کتیبه‌های مشکی، حال و هوایی غمبار به خود گرفته و آماده عزاداری و سوگواری برای شهادت امام جواد (ع) شده است.

خدمات فرش

بخش خدمات فرش حرم مطهر رضوی با نظافت و آراستن فرش‌های صحن‌ها و رواق‌ها، فضایی معنوی و مطلوب برای زائران فراهم آورده است.

اطعام زائران

مهمانسرای حضرت با طبخ ۶ هزار غذای حضرتی در شب و روز شهادت، از زائران واجد شرایط در مهمانسرای غدیر پذیرایی خواهد کرد.

پذیرایی

چایخانه‌های حرم مطهر نیز با بهره‌مندی از توان مواکب شهرستانی، به صورت شبانه‌روزی از زائران پذیرایی می‌کنند.

خدمات به زائران کم‌توان

بخش‌های ویلچر و ماشین‌های زائربر نیز در این ایام حضور فعال‌تری در حرم مطهر خواهند داشت و زائران کم‌توان را در رفت و آمد یاری خواهند کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا