شهرستان ها

ساختار انسانی آموزش‌وپرورش لرستان نیازمند اصلاح است

خرم‌آباد – استاندار لرستان تأکید کرد: ساختار انسانی آموزش‌وپرورش استان نیازمند اصلاح است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز شنبه در شورای آموزش‌وپرورش لرستان، اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌های جدید برگزاری امتحانات نهایی مستلزم امکانات جدیدتری است که مدیران دستگاه‌هایی که از این امکانات بهره‌مند هستند می‌بایست با مشورت فرمانداران تا پایان زمان برگزاری امتحانات تاحدامکان در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهند.

وی همچنین بر اجرای برنامه‌های نوسازی و بازآموزی برای معلمان در تعطیلات تابستان تأکید کرد و گفت: معلمان ما باید با یک بازسازی فکری و به‌روزرسانی اطلاعات و شیوه‌های آموزشی انگیزهٔ لازم را برای یادگیری دانش‌آموزان فراهم کند و تعطیلات تابستان فرصت مناسبی برای این بازآموزی‌ها است.

استاندار لرستان تربیت را مقدم بر تعلیم دانست و اظهار کرد: اگرچه تعلیم‌وتربیت دو بال همراه در پرورش فرزندان هستند، اما باید طرح شهیدان رجایی و باهنر مبنی بر تقویت حوزهٔ پرورشی را تقویت کنیم.

شفقت همچنین بر توسعه هنرستان‌های استان به‌ویژه هنرستان‌های صنعتی و کشاورزی تأکید کرد و گفت: توسعه هنرستان‌ها برای استان لرستان باتوجه‌به مشکل بیکاری آن یک ضرورت بوده و در آنها باید زنجیره‌های تولید خصوصاً در صنعت و کشاورزی برای دانش‌آموزان تشریح شوند.

وی در مورد جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان عنوان کرد: در این جلسه بحث‌های خوبی از جمله تغییر کاربری و رفع مشکل چند ساختمان آموزش‌وپرورش مطرح شد که تصمیماتی نیز با تعامل فرمانداران، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و شهرداران اتخاذ شد.

استاندار لرستان اصلاح ساختار انسانی آموزش‌وپرورش را از دیگر مباحث مطرح شده در این شورا برشمرد و ادامه داد: کادر آموزشی باید تقویت شود، ضمن اینکه مدیریت علمی و کادر ستادی و اجرایی در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

شفقت، عنوان کرد: اصلاح وضعیت آزمایشگاه آموزشی آموزش‌وپرورش از حالت متمرکز به نیمه‌متمرکز نیز در این شورا به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: براین‌اساس تجهیزات گران‌قیمت به‌صورت متمرکز و تجهیزات ارزان‌تر تاحدامکان در آزمایشگاه‌های مدارس خریداری و جانمایی خواهند شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا