شهرستان ها

رمز مهم ماندگاری انقلاب اسلامی اتصال آن به حادثه عاشورا است

انزلی- امام جمعه انزلی گفت: رمز مهم ماندگاری انقلاب اسلامی اتصال آن به حادثه و قیام عاشورا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن تسلیت شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با اشاره به روز جهانی محیط زیست، از وضعیت تالاب بین‌المللی انزلی و عدم توجه سطوح مختلف محیط زیست کشور به این مساله مهم اظهار کرد: مساله تالاب انزلی هم یک امر مهم دینی و هم یک وظیفه و تکلیف قانونی است.

وی افزود: مقامات مختلف خصوصاً رئیس جمهور شهید بر توجه به این مساله تاکید داشتند که متأسفانه آنطور که باید مورد توجه و عمل قرار نگرفته و آسیب‌های فراوانی هم به شهرستان وارد کرده؛ امیدواریم حداقل در این ایام روز جهانی محیط زیست مورد توجه مسؤولین قرار بگیرد.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه انقلاب اسلامی به جهت اینکه ریشه در حماسه عاشورا دارد و یک قیام عاشورایی است و به روحیه عاشورایی متصل است ماندگار است و اگر قرار بود از بین برود خود عاشورا باید از بین می‌رفت، تاکید کرد: اتصال انقلاب به حادثه عاشورا و قیام کربلا رمز مهم ماندگاری انقلاب اسلامی است که هم ملت ما در این مسیر حرکت کرده‌اند و می‌کنند و هم آثار و برکاتی که داشته این را به ما نشان می‌دهد.

خطیب جمعه بندرانزلی افزود: این انقلاب به واسطه آثار بسیار گسترده‌ای که در تاریخ، چه در سطح کشور، چه در سطح منطقه و چه در عرصه بین‌الملل از خودش به جای گذاشته توانسته دشمنان اسلام و انقلاب را علیرغم تلاش‌های گسترده‌شان برای خاموش کردن این چراغ در داخل و خارج ناکام بگذارند.

تداوم و بقا انقلاب به حفظ ارزش‌های انقلاب بستگی دارد

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: این برکات انقلاب اسلامی و راه امام (ره) و ارزش‌هایی که امام (ره) به ارمغان آوردند نه تنها بعد رحلت امام پایان نگرفت بلکه با اقدام شایسته خبرگان ملت در مجلس خبرگان و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب این مسیر با قدرت و قوت بیشتری در مسیر اهداف و آرمان‌های امام (ره) تداوم پیدا کرد.

امام جمعه بندرانزلی مطرح کرد: دشمنان هیچ وقت دست از تلاش برنداشته‌اند و متأسفانه در برخی مقاطع موفق شدند راه امام (ره) را در جامعه یا در بین مسئولین تفکر ارزشی امام (ره) که باید حاکم بر کشور باشد را کمرنگ کنند اما در دولت سیزدهم وقتی رئیس جمهور شهید رأی آورد و مردم او را انتخاب کردند، در طول دو سال و ۱۰ ماه این ارزش‌ها و یاد و راه امام (ره) را زنده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه حیات و تداوم و بقا انقلاب به حفظ ارزش‌های انقلاب بستگی دارد، اضافه کرد: اگر به ارزش‌ها و آرمان‌های امام (ره) پشت کنیم چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

حفظ ارزش‌های انقلاب در عرصه داخلی و بین‌المللی توسط دولت سیزدهم

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دولت سیزدهم توانست در عرصه داخلی و بین‌المللی و خدمت‌رسانی و جبهه مقاومت و سایر بخش‌ها به خوبی ارزش‌های امام (ره) و انقلاب را حفظ کند، افزود: متأسفانه این ضایعه برای کشور پدید آمد و دشمنان فکر می‌کردند با وقوع چنین حادثه‌ای در اداره کشور و ادامه مسیر خللی وارد شود؛ اما به فضل پروردگار متعال و توفیق الهی با مدیریت و تدبیر و سکانداری رهبری معظم انقلاب و حضور باشکوه چند ده میلیونی و قدرشناسی و تجلیل و تشیع مردم از این شهدا و اعلام همبستگی و ایستادگی در راه این شهیدان و آرمان‌های امام (ره) دشمنان ناکام ماندند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری برخی از رفراندوم و تغییر قانون اساسی حرف می‌زنند و فکر می‌کنند می‌توانند برای خود رأی جمع کنند، اضافه کرد: تشییع رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدش بهترین رفراندوم بود؛ مردم به صحنه آمدند و به این گستردگی حضور و پایداری و استقامتشان پای ارزش‌های جمهوری اسلامی را به تمام دنیا با زبان رسا اعلام کردند.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: همه مردم و مسؤولین توجه داشته باشند تنها راه پیروزی و موفقیت و رسیدن به قله‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند جز با ادامه راه امام (ره) و حاکمیت ارزش‌ها و آرمان‌های امام (ره) میسر شدنی نیست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا