شهرستان ها

فهرست گلوگاه‌های اولویت‌دار حوزه شهرسازی اصفهان مشخص شود

اصفهان-عضو شورای شهر اصفهان گفت: درخواست می‌کنیم از سوی حوزه شهرسازی فهرست گلوگاه‌های اولویت یک کلیه مناطق برای ما ارسال شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول میرباقری پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: با این ازدواج ساده، والاترین ثمرات، که سلسله معصومین تا منجی عالم بشریت است شکل گرفت و برکات آن برای بشریت رقم خورد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات شهروندان در حوزه ساخت و ساز گفت: با توجه به اینکه بسته تشویقی حوزه شهرسازی در مرحله اجرا قرار گرفته سوال این است که آیا زیرساخت، درآمد و محاسبات آماده است؟ آیا بازدیدها به روز است؟ خبرهایی از محلات می‌شنویم مبنی بر اینکه قبل از اعلام این بسته تشویقی، بعضاً چند هفته، محاسبات و درآمد یک شهروند باقی مانده است، نمی‌دانیم با مراجعه بیشتر مردم و استقبال از این طرح آیا مشکلات در مناطق مضاعف نمی‌شود؟ درخواست داریم هر عددی که قرار است در سیستم ثبت شود و هر ناهماهنگی موجود بین درآمد، محاسبات و شهرسازی رفع شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان از شکل‌گیری ناحیه و بافت تاریخی مناطق ۳ و ۱ شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های شورا در دوره ششم این اتفاق برای اولین بار در شهر اصفهان رقم می‌خورد و اداره بافت تاریخی مناطق مهم تاریخی شامل ۳ و ۱ شکل می‌گیرد. مدیر اداره قائم مقام شهردار منطقه است، همچنین کارشناس شهرسازی برای حل مشکلات در این حوزه و تأیید نما و سیما و منظر شهری، کارشناس خدمات شهری برای پیگیری مشکلات ویرانی و منازل آسیب ساز و کارشناس عمران برای اجرای پروژه‌های عمرانی در این اداره قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این اتفاق شهرداری به سیاست تولی گری در بافت تاریخی دست پیدا کند، گفت: شهرداری در این سال‌ها پروژه‌های عمرانی بسیاری اجرا کرد، اما در نقش مجری بوده است. ما می‌گوئیم بیش از آنکه مجری باشیم باید سیاست گذار باشیم و بستر را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم، زیرا آن‌ها بهتر از ما می‌توانند پروژه‌ها را کامل و از آن استفاده کنند.

میرباقری با اشاره به رویدادهای برگزار شده در میدان امام علی (ع) گفت: امیدواریم این رویدادها رونق از دست رفته این منطقه را بازگرداند. در این راستا رویداد جشن نیمه شعبان، ولادت امام رضا (ع) برگزار و رویداد غدیر در پیش است. این رویدادها بایدمقدمه‌ای برای رونق کسب و کار در میدان شود تا آسیب‌های اجتماعی پیرامون مسجد جامع برطرف گردد.

وی با تأکید بر لزوم بازگشایی گلوگاه‌ها خاطرنشان کرد: از مناطق خواستیم که حداقل یک خیابان را در منطقه با جدیت آزاد کنند، در این راستا مناطق ۱۵، ۸ را بررسی کردیم و یکی از خیابان‌ها را جز وظایف تکلیفی آن‌ها قرار دادیم که امسال تکمیل شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درخواست می‌کنیم از سوی حوزه شهرسازی فهرست گلوگاه‌های اولویت یک کلیه مناطق برای ما ارسال شود. از مناطق نیز خواستیم که کارهای انجام شده برای این گلوگاه‌ها را تا یک ماه آینده پیگیری کنند. حتی از روش‌هایی مانند امتیاز دادن و فرصت بسته تشویقی می‌توانیم اتفاقات خوبی را برای گلوگاه‌ها را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین خدماتی که می‌توان به محلات داد بازگشایی گلگوگاه‌ها است، گفت: این حرکت مصداق باز کردن گره از مشکلات مردم است، معتمدین و دغدغه مندان شهر می‌توانند با باز کردن یک گره گلوگاهی، از چندین و چند خانواده گره گشایی کنند.

میرباقری با تبریک روز صنایع دستی بیان کرد: توقع داشتیم برای روز صنایع دستی اتفاقات ویژه‌تری رقم خورد، اما از نظر تبلیغات شاهد اتفاق خاصی در شهر نیستیم، این در حالی است که اصفهان پایتخت بیش از دو سوم صنایع دستی ایران است. تعداد هنرمندان این عرصه روز به روز کمتر می‌شود و در آینده اتفاقات ناگواری را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا