شهرستان ها

استانداری میسان عراق برای بازگشایی مرز چیلات آمادگی دارد

ایلام-استاندار میسان عراق گفت: استانداری میسان عراق برای بازگشایی مرز چیلات آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌ظاهر الفرطوسی استاندار میسان کشور عراق روز شنبه ۳ تیرماه، در نشست مشترک با استاندار ایلام، گفت: ارتباط بین دو کشور برای منافع نیست، بلکه این ارتباط، قلبی است و ریشه در اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور دارد.

وی افزود: باید اطلاعات لازم در خصوص چگونگی میزان تردد کالا و مسافر از این مرز به ما ارایه شود تا ما به راحتی بتوانیم مشخصات کامل این مرز را به هیات مرکزی پایانه‌های مرزی عراق، برای موافقت دولت مرکزی ارایه دهیم.

استاندار میسان ادامه داد: از استاندار ایلام درخواست می‌کنیم که برای سهولت در نتیجه‌گیری مباحث مطرح شده یک رابط دوطرفه برای پیگیری امور دو استان در امورات و بخش‌های بیان شده انتخاب و معرفی کند.

الفرطوسی بیان داشت: استانداری میسان اعلام آمادگی خود را جهت توسعه ارتباطات فرهنگی، علمی، اقتصادی، آموزشی، سیاسی و گردشگری دارد و تمام تلاش خود را برای بهبود این تعاملات به‌کار خواهد گرفت.

وی گفت: به عنوان حکومت محلی بسیار راغب به افتتاح مرز چیلات هستیم چراکه این مرز ویژگی‌های خاصی چون نزدیکی به راه‌های دسترسی عراق دارد. این مرز نزدیک‌ترین راه به استان واسط و میسان است.

استاندار میسان در ادامه به ویژگی خاص این مرز اشاره داشت و گفت: این نقطه مرز ی نزدیک‌ترین راه به بزرگ‌راه اصلی عراق با ۲۴ کیلومتر فاصله، از بصره به واسط و بغداد وصل می‌شود.

وی تاکید کرد: نیازمند اطلاعاتی در زمینه تردد کالا و خودروها از این مرز تجاری جهت برآورده شدن زیرساخت‌های آن هستیم.

الفرطوسی ادامه داد: این اطلاعات در یک ماه تا جلسه بعدی در اختیار ما قرار داده شود تا این اطلاعات در اختیار هیات پایانه‌های مرزی در عراق ارائه شود تا کارهای افتتاح این مرز هر چه سریع‌تر انجام شود.

استاندار ایلام میسان عنوان کرد: موافقت ما برای بازگشایی این مرز شرط لازم می‌باشد اما برای بازگشایی رسمی، به موافقت هیات پایانه‌های مرکزی عراق نیاز است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا