شهرستان ها

تیم ملی کوراش زنان نایب قهرمان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شدند

بجنورد_ سرمربی تیم ملی کوراش بانوان از کسب نایب قهرمانی ایران در مسابقات کوراش قرمانی آسیا خبر داد.

بتول پاکروح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در وزن ۴۸- کیلوگرم «آیشیرین حیدرووا» از ترکمنستان و «سیمران سیمران» از هند به فینال راه یافتند. در این وزن فائزه ابراهیمی از ایران و ورزشکار چین تایپه به مقام سوم مشترک رسیدند.
پاکروح افزود: در وزن ۵۲- کیلوگرم آرزو سلیمی ملی‌پوش کشورمان حریفانی از قرقیزستان و ترکمنستان را شکست داد و فینالیست شد. سلیمی در مبارزه نهایی به مصاف «خیلولا اورتیکبوئوا» از ازبکستان خواهد رفت. در این وزن نمایندگان ترکمنستان و هند در رده سوم مشترک رسیدند.
سرمربی تیم ملی کوراش تصریح کرد: در وزن ۵۷- کیلوگرم طاهره آذرپیوند موفق به برتری مقابل کوراش‌کاران هند و کره جنوبی شد به فینال صعود کرد. آذرپیوند در مبارزه نهایی به مصاف «ایبوداکخون آگوجونووا» از ازبکستان خواهد رفت. ضمن اینکه کوراش‌کاران چین تایپه و کره جنوبی رتبه سوم مشترک را به خود اختصاص دادند و برنز گرفتند.
وی در ادامه افزود: در وزن ۶۳- کیلوگرم پردیس عیدی‌وندی به نماینده چین تایپه باخت، اما مقابل حریفی از هند پیروز شد. او در مبارزه سوم برابر کوراش‌کار ترکمنستان به برتری دست یافت.
پاکروح تصریح کرد: در وزن ۷۰- کیلوگرم ریحانه گیلانی پس از شکست حریفی از تیم پناهجویان (IKA)، در مرحله نیمه نهایی نماینده چین تایپه را از پیش‌رو برداشت و به فینال رسید. او در دیدار نهایی با «شهنوزا بوزورووا» از ازبکستان مبارزه خواهد کرد. در این وزن ورزشکارانی از چین تایپه و ترکمنستان به مقام سوم مشترک دست یافتند.
سرمربی تیم کوراش در ادامه افزود: در وزن ۷۸- کیلوگرم صبا کرمعلی مقابل ورزشکار ترکمنستان پیروز شد. او در دیدار دوم به نماینده هند باخت و در مبارزه سوم نیز مغلوب کوراش‌کار چین تایپه شد.
وی در ادامه گفت: در وزن ۸۷- کیلوگرم هانیه وحدانی ابتدا به کوراش‌کاری از ترکمنستان باخت، اما در دیدار دوم مقابل حریفی از هند به برتری رسید. ملی‌پوش کشورمان در مبارزه سوم مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد.
پاکروح در پایان گفت: در وزن ۸۷+ فاطمه برمکی مقابل نماینده تیم پناهجویان (IKA) به برتری دست یافت. او در مبارزه دوم حریفی از ازبکستان را شکست داد و در سومین رقابتش برابر ووشوکار هندی پیروز شد. برمکی با کسب این سه پیروزی، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد

آگهی
دکمه بازگشت به بالا